BMW X3, X4 i wersje M debiutują w odświeżonym wydaniu. Zmian jest sporo
BMW X3 i X4, także w wydaniu M, debiutują w nowym wydaniu. Odświeżona stylistyka kokpitu i nadwozia to nie jedyne nowości, jakie tutaj znajdziemy.
Ten lifting zapowiadany był już od dłuższego czasu, a pojawiające się co jakiś czas wycieki sugerowały, że debiut to kwestia dni. I proszę, wreszcie dostaliśmy nowe BMW X3 i X4 "w pełnej krasie". Niemcy pochwalili się odświeżonym modelem i przedstawili całą listę nowości debiutujących na jego pokładzie. A tych jest naprawdę sporo.
Przede wszystkim BMW X3 i X4 zmieniły się wizualnie
Standardowy model zyskał całkowicie nowy front i tył. Odświeżono kształt świateł (z przyciemnionymi kloszami) i zderzaków, nieco przemodelowano "nerki". Charakterystycznym elementem jest teraz także sygnatura świetlna tylnych lamp, nawiązująca mocno do Serii 5.
W przypadku modeli z dopiskiem M na końcu, czyli w BMW X3 M i X4 M, pojawiły się nowe masywniejsze wizualnie zderzaki. Z tyłu ciekawą, acz kontrowersyjną wstawką, są czarne błyszczące elementy, które mogą kontrastować z lakierem. A barwy w gamie X3 i X4 wreszcie stają się ciekawe. Zwykły model dostępny będzie w nowych odcieniach, zaś w X3 M i X4 M dostaniemy część kolorów z M3 i M4. Mowa tutaj o tak odważnych lakierach, jak chociażby Sao Paulo Yellow.
BMW X3 i X4 - co nowego we wnętrzu
Zapraszam Was na wycieczkę po odświeżonym kokpicie tego auta. Zmian jest tutaj dużo i nie każdemu przypadną one do gustu. Na przykład zrezygnowano z dotychczasowego klasycznego panelu klimatyzacji. Zastępuje go mały wyświetlacz pomiędzy nawiewami, podobny do tego z Serii 3 i z Serii 8. Oznacza to, że cały czas będziemy mogli liczyć na obsługę bez grzebania w systemie multimedialnym, aczkolwiek pewne przyzwyczajenia będą musiały ulec zmianie.
Warto też zwrócić uwagę na rozbudowany Live Cockpit. W topowych wersjach debiutuje tutaj zestaw dwóch ekranów o przekątnej 12,3 cala. Prostsze wersje będą korzystały z mniejszego, bo mającego 10,25 cala ekranu multimediów.
A co nowego pod maską?
W sumie to niezbyt wiele. Silniki w dużej mierze pozostały niezmienione, choć na przykład wariant M40i zyskał układ miękkiej hybrydy. W przypadku odmian X3 M i X4 M możecie liczyć z kolei na dodatkowe niutonometry, które przekładają się na lepsze przyspieszenie do 100 km/h.