BMW X5 M i X6 M Competition 2023. Nowa twarz i prąd jako wsparcie w akcji
Nowy wizerunek i wspierane prądem V8 - oto nowe BMW X5 M 2023 i X6 M 2023. Sprawdźmy co zmieniło się w tym bardzo szybkich SUV-ach.
Po standardowych "cywilnych" wersjach przyszedł czas na modele, które budzą dużo emocji. BMW X5 M 2023 i X6 M 2023 przeszły nie tylko operację plastyczną, ale zostały też usprawnione mechanicznie. Do tego po raz pierwszy w modelu M debiutuje system hybrydowy. Co nowego znajdziemy w tych autach?
BMW X5 M 2023 i X6 M 2023. Światła to niejedyna zmiana
Niemieccy styliści wbrew pozorom dość mocno zmienili wizerunek sportowego wydania modeli X5 i X6. Przede wszystkim wersja po liftingu dostała całkowicie nowy pas przedni.
Światła są tutaj identyczne jak w standardowych modelach, aczkolwiek zderzak i grill to zupełnie inna bajka. Do tego częściowo polakierowano je na czarno, przez co nawiązują na swój sposób do modelu XM.
Sam grill ma inny kształt - nerki są większe i bardziej kanciaste. Tym samym tworzą spójną rodzinę z modelem M3/M4 oraz właśnie XM.
Z tyłu także nie zabrakło kosmetycznych zmian zderzaka oraz nowych świateł. Tutaj jednak rewolucji już nie ma.
Analogiczne zmiany zaszły w BMW X6 M 2023
Tutaj oczywiście wyróżnikiem jest charakterystycznie opadająca linia nadwozia w tylnej części. BMW wciąż ma rzeszę fanów tej stylistyki, a X6 należy do popularniejszych modeli marki.
W środku także nie zabrakło nowości
Podobnie jak w standardowej wersji, X5 M i X6 M dostały nowe zakrzywione ekrany, które nadbudowano nad deską rozdzielczą. Zniknął też panel klimatyzacji, ustępując miejsca dotykowym panelom ukrytym w systemie multimedialnym.
X5 M 2023 i X6 M 2023 są też podrasowane wizualnie za sprawą atrakcyjnych łopatek za kierownicą, ciekawych tapicerek i sportowych foteli. Fani szybkiej jazdy i efektownej stylistyki nie będą rozczarowani.
Pod maską zostało V8, ale teraz wspiera je układ miękkiej hybrydy. BMW X5 M i X6 M 2023 nie są jednak mocniejsze
Możliwości 4,4-litrowego V8 pozostały na tym samym poziomie. Oznacza to 625 KM pod prawą nogą i 750 Nm gotowych do pracy w każdych warunkach.
Układ miękkiej hybrydy 12 KM i 199 Nm dodatkowego wsparcia przy ruszaniu. Ma to odciążyć silnik spalinowy, poprawić reakcję na gaz i przede wszystkim wpłynąć na zużycie paliwa.
48-woltowy układ hybrydowy zintegrowano z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Jest on więc bardzo kompaktowy i nijak nie wpływa na przestrzeń w kabinie.
Osiągi nie rozczarowują. Sprint do setki zajmuje tylko 3,9 sekundy, zaś prędkość maksymalna jest "do ustalenia". Zdejmując ogranicznik rozpędzimy tego SUV-a nawet do 280 km/h.
Nowe BMW X5 M Competition 2023 kosztuje co wyjściowo 700 000 złotych
Z kolei za X6 M zapłacimy co najmniej 730 000 złotych. Dealerzy już przyjmują zamówienia na te samochody.