Brytyjska maszyna prosto z Włoch za niecałe 900 000 euro. Tyle kosztuje unikalność
Stworzył ją główny stylistyka Caterhama, ma w sobie dużo unikalnych rozwiązań i kosztuje krocie. Tak właśnie wycenia się unikalność w świecie motoryzacji.
Ma brytyjski styl, włoskie geny i kryje pod sobą wyjątkową konstrukcję. Przed Wami samochód, który opracował Anthony Jannarelly - główny stylista Caterhama. W swojej karierze opracował też kilka własnych aut o zaskakujący wyglądzie. Tym razem poszedł o krok dalej i wraz z włoską firmą Podium Advanced Technologies opracował projekt, który bazuje na... maszynie z Maranello.
Jannarelly Aella 60 to... Ferrari 360 w nowoczesnym wydaniu
Nie zauważycie tego na pierwszy rzut oka. Dopiero zaglądając "pod nadwozie" zobaczycie, że to właśnie z tego samochodu zaczerpnięto całą konstrukcję, w tym podwozie i silnik 3.6 V8. Jannarelly wykorzystał więc fantastyczny "punkt wyjścia" do stworzenia naprawdę imponującej maszyny.
Pewne podobieństwa wizualne z Caterhamem Project V nie są przypadkiem - w końcu obydwa auta wyszły spod ręki tego samego człowieka. Jak widać jednak do elektryka i do spalinowego "restomodu" podchodzi się zupełnie inaczej. Przede wszystkim design Aella-60 jest dużo bardziej złożony i dopracowany. Nie brakuje tutaj wyjątkowych smaczków i detali, które wpadają w oko.
Wnętrze także miło zaskakuje, gdyż nie ma w nic nawet jednego elementu, który pochodziłby z seryjnego Ferrari 360. Co prawda Jannarelly nie potwierdza nawet pokrewieństwa pomiędzy tymi autami, to układ pewnych elementów i przede wszystkim silnik zdają się być wystarczającym dowodem na to, że włoska maszyna jest punktem wyjścia dla tego projektu.
Za budowę odpowiadać będzie Podium Advanced Technologies
To firma z doliny Aosty, która jest bardzo znana w świecie motorsportu i budowy wyjątkowych projektów. Jej hale opuściły wszystkie Lancie Delty Futuristy i niebawem tak samo będzie z Safaristą. Tam też początkowo budowano, a później dopracowywano samochody firmy Scuderia Cameron Glickenhaus. Mowa tutaj nie tylko o modelu SCG 003, ale także SCG 004 i SCG 007, wyścigowej maszynie z kategorii LMH.
Podium zajmuje się teraz także dwoma restomodami - Nardone 928 i Eccentrica Diablo.
Jannarelly potrzebuje pięciu zamówień na ten samochód, aby produkcja mogła się rozpocząć. W planach jest zbudowanie 60 samochodów. Cena? 865 000 funtów. Za te pieniądze dostajemy unikalną maszynę z wolnossącym V8, które podkręcono do ponad 470 KM. Moc trafia na tylne koła za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów, a ważące zaledwie 1130 kilogramów auto osiąga setkę w 3,5 sekundy.
Dla kolekcjonerów może to być nie lada gratka.