Buick Envista Crossover Coupe. Nowy język stylistyczny marki w modnym nadwoziu

Buick Envista Crossover Coupe trafił właśnie do sprzedaży. Crossover pokazuje, jak będą wyglądać nowe modele marki. Przynajmniej w Chinach.

Buick to dziwna marka. Jedna z najstarszych w USA, a jedyne, z czym się obecnie kojarzy, to (wcześniej) amerykańskie Ople oraz... Chiny. To właśnie w Państwie Środka firma rozwija się najmocniej. Kolejnym modelem jest Buick Envista Crossover Coupe. Najmodniejszy rodzaj nadwozia to jedno, ale ciekawi również wygląd, który określany jest jako nowy język stylistyczny marki.

Buick Envista wygląda... jak cokolwiek innego

Do tej pory współczesne Buicki może nie były bardzo atrakcyjne, ale bardziej charakterystyczne. Nowy Buick Envista mógłby nosić jakiekolwiek inne logo. Nie przypomina niczego i przypomina wszystko jednocześnie. Zwłaszcza z Chin. Wąskie przednie lampy, atrapa poniżej linii lamp, sporo przetłoczeń, "pływający dach". To miks wszystkich aktualnych trendów stylistycznych.

Buick Envista

Sam samochód w Polsce umieścilibyśmy w gronie sporych kompaktowych SUV-ów. Ma 4638 mm długości, 1816 mm szerokości i nieco ponad 1,5 m wysokości. Rozstaw osi to 2700 mm. Czyli nieco więcej niż np. KIA Sportage.

W środku znajdziemy deskę rozdzielczą z dwoma dużymi ekranami. Oba mają 10,25" - są to cyfrowe zegary oraz system multimedialny. Połączono je jedną taflą, ale pozostawiono naprawdę grube ramki. Jednostrefowa klimatyzacja ma za to fizyczny panel sterowania. To plus! Sam system inforozrywkowy korzysta (ponieważ to chiński rynek) z pełnej integracji z Baidu. Od potentata chińskiego Internetu pochodzi nawigacja oraz system rozpoznawania mowy. To trochę jak nasze systemy oparte na Google. Oczywiście, Buick Envista ma ładowarkę indukcyjną oraz bezprzewodowy Apple CarPlay. Można też aktualizować go zdalnie, po sieci (OTA).

Producent podkreśla charakter "premium" swojego SUV-a, zwracając uwagę na skórzane obszycia deski rozdzielczej oraz zamszową (zapewne jednak z alcantary) tapicerkę z eleganckimi przeszyciami.

Buick Envista korzysta z bliżej nieokreślonej "nowej kompaktowej platformy GM". Silnik to 1.5 z doładowaniem. Chyba najbardziej rozpowszechniona kombinacja na tamtejszym rynku. Buick Envista Crossover Coupe rozwija 184 KM, które na przednią oś przenosi... przekładnia CVT. Nawet z takim automatem SUV potrzebuje 7,9 sekundy na przyspieszenie do 100 km/h.

Ciekawa jest też cena. Bazowe wersje kosztują naprawdę sensowne pieniądze, jeśli chodzi o rozmiar auta oraz silnik. Cennik rozpoczyna kwota 150 000 yuanów, czyli 103 790 zł.