Chery, Omoda i Jaecoo. Do tej rodziny w Europie dołącza nowa marka premium. Co wiemy o Lepas?

Chery, Omoda i Jaecoo to nie koniec. Te marki, należące do grupy Chery, uzupełni czwarty produkt - Lepas. Tu mówimy jednak o nieco bardziej ambitnych aspiracjach w stronę segmentu premium. Poznaliśmy plany tego producenta i pierwszy model, który trafi do Europy.

Chińczycy jeszcze nie wciskają hamulca. Teoretycznie "co za dużo, to niezdrowo", ale w Europie ewidentnie widzą potencjał na więcej. Chery, Omoda i Jaecoo to rozgrzewka grupy Chery. Teraz ten koncern zerka na segment premium, a do rywalizacji ze znanymi markami wystawia nowy produkt o nazwie Lepas L8. To stworzony nowy "brand", który ma oferować wyższą jakość i bardziej elegancki design.

Dobrze wiemy jednak, że "papier przyjmie wszystko", a dział marketingu potrafi czarować pięknymi opowieściami. Czym jest Lepas, czego możemy spodziewać się po tej marce i kiedy pojawi się w salonach?

Lepas, czyli "Leap & Passion", a ich pierwszy model to L8. Wygląda znajomo i korzysta ze znanych Wam rozwiązań

Europejska premiera tego samochodu odbyła się podczas targów w Turynie, gdzie Chińczycy ujawnili garść kluczowych informacji. Lepas to kolejny produkt bazujący na platformie dzielonej pomiędzy samochodami Chery, Omody i Jaecoo. Różnica ogranicza się do designu i przede wszystkim do jakości materiałów we wnętrzu. Akurat L8 to nic innego jak Chery Tiggo 8 z lekko zmienionym nadwoziem i z przeprojektowanym wnętrzem.

Lepas L8 Wnętrze

Tu ma być widoczny przeskok. Wygląd samochodu jest nieco bardziej elegancki, choć duży grill i układ świateł z przodu przywodzi nieco na myśl obecne produkty Audi. Tył jest zaś bardzo generyczny i trudno w nim znaleźć jakiś wyróżnik.

To samo tyczy się wnętrza, prostego, z dużym ekranem w orientacji pionowej. Chińska marka faktycznie przyłożyła się tutaj do doboru tworzyw, gdyż według relacji z targów w Turynie, te są naprawdę zaskakujące.

Lepas L8 Europa

Pod nadwoziem ukryto sprawdzone rozwiązania. Platforma jest współdzielona z innymi produktami grupy Chery, podobnie jak i napęd SHS. Pojawią się tutaj zarówno wersje przednionapędowe, jaki AWD, oferujące od około 280 do 400 KM.

Chery chce skusić jakością za niskie pieniądze

Na debiut Lepasa L8 trzeba jednak poczekać. Oficjalnie ta marka pojawi się na europejskich drogach dopiero w trzecim kwartale przyszłego roku. Co więcej, najpierw zadebiutuje we Włoszech, a dopiero potem będzie wdrażana na inne rynki.

Zakładam, że Polska jest na tej liście. Grupa Chery radzi sobie tutaj doskonale, więc Lepas mógłby pomóc im powiększyć udział w rynku.