Chery Tiggo 4 HEV wjeżdża do Polski. To klasyczna hybryda za mniej niż 100 000 złotych

Na rynek wjeżdża Chery Tiggo 4 HEV, czyli konkurent dla MG ZS. Ten model może namieszać na polskim rynku.

Nowa chińska marka rozszerza swoją ofertę polskim rynku, prezentując swojego małego hybrydowego SUV-a. Chery Tiggo 4 HEV może namieszać na rynku z trzech powodów. Po pierwsze, jest to klasyczna hybryda. Po drugie, mówimy tutaj o samochodzie z segmentu B-SUV. I po trzecie, cena jest bardzo atrakcyjna. Ofertę otwiera kwota 95 900 złotych, a to może być magnes na klientów.

Chery Tiggo 4 HEV. Jakie ma wymiary, co znajdziemy pod maską?

Nowe Chery Tiggo 4 HEV mierzy 4230 mm długości. Tym samym jego rywalem będzie między innymi Volkswagen T-Cross, Ford Puma czy Toyota Yaris Cross. Chiński SUV wyróżnia się dość kanciastym designem, który może wpaść w oko. Szeroki grill, wąskie światła LED i zgrabna bryła prezentują się dobrze. Dopełnieniem całości są 17-calowe felgi aluminiowe i sześć atrakcyjnych kolorów lakieru.

Chery Tiggo 4 HEV

Ta hybryda nie wymaga ładowania z gniazdka

Pod maską Chery Tiggo 4 HEV pracuje układ Chery Super Hybrid. Łączy on silnik benzynowy 1.5 DHE z jednostką elektryczną (204 KM), przekładnią DHT i baterią o pojemności 1,83 kWh. Moc systemowa wynosi 163 KM, a maksymalny moment obrotowy to 260 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,9 sekundy, natomiast średnie zużycie paliwa według normy WLTP wynosi 5,3 l/100 km. Zasięg na pełnym baku i naładowanej baterii sięga nawet 950 kilometrów, co stanowi jeden z najlepszych wyników w tej klasie.

Chińczycy podkreślają przestrzeń w kabinie

Kabina nowego Chery Tiggo 4 HEV ma nie zawodzić pod kątem przestrzeni. Rozstaw osi sięgający 2610 mm zapewnia dużo miejsca dla pasażerów, a według oficjalnych danych w drugim rzędzie mamy do 900 mm przestrzeni na nogi.

Chery Tiggo 4 HEV

Bagażnik Tiggo 4 HEV oferuje 430 litrów pojemności, a po złożeniu tylnej kanapy oferuje aż 1190 litrów. Na pokładzie umieszczono 34 schowki. Wersja Prestige wyróżnia się między innymi skórzaną tapicerką, podgrzewanymi fotelami i nastrojowym oświetleniem ambientowym.

Co znajdziemy na pokładzie?

W kabinie znalazł się podwójny ekran o łącznej przekątnej 24,6 cala, obsługiwany przez procesor Qualcomm 8155. System multimedialny oferuje sterowanie głosowe oraz pełną integrację z Apple CarPlay i Android Auto. Dodatkowo funkcja transparentnego podwozia w widoku 540 stopni znacząco ułatwia manewrowanie na parkingach. To rozwiązanie znamy już z modeli Jaecoo.

Na liście znajduje się aż 24 funkcje ADAS, które wspierają jazdę na poziomie L2.5. W skład pakietu wchodzą między innymi adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu, monitorowanie martwego pola i system kontroli uwagi kierowcy.

Oficjalna premiera w Polsce: 6 października

To właśnie wtedy Chery przedstawi pełną ofertę tego modelu. Dostawy ruszą jeszcze w tym roku.

Małe addendum od redakcji: zapewne już to zauważyliście, ale Chińczycy kochają wklejać radosnych ludzi na wszystkie zdjęcia prasowe, stąd takie, a nie inne fotografie. Do tego na pozostałych zdjęciach wklejają nazwę marki i nazwę systemu hybrydowego. Trochę to irytuje (przynajmniej nas), ale nic z tym już nie zrobimy.