"Chiński Maybach" odkrywa karty. Maextro S800 na pewno "podgryzie" europejskie auta luksusowe
O Maextro S800 pisaliśmy już pod koniec zeszłego roku. Ale teraz powiązana z Huawei firma ujawniła wnętrze swojej luksusowej limuzyny. Możemy spodziewać się, że na rodzimym rynku znajdzie wielu klientów.
HIMA Alliance. Spółka stworzona przez Huawei z różnymi producentami samochodów w Chinach. Każdy model HIMA to współpraca z innym koncernem. Tak aby gigant elektroniki użytkowej miał jak najlepszy produkt. Jednym z nich jest Maextro S800, limuzyna z bardzo dużymi ambicjami i nazwą, jakby skrzyżowano Rovera Maestro z telefonem komórkowym. Ale ma odebrać klientów Rolls-Royce'owi i Maybachowi. A przy jej budowie pomagał koncern JAC.
O S800 pisaliśmy już pod koniec zeszłego roku, kiedy samochód pokazano po raz pierwszy. Oficjalny debiut 31 maja, podczas Guangdong - Macau Auto Show.
Oczywiście, jest to elektryczna limuzyna, o długości 5,5 metra i 3,37 metra rozstawu osi.
Nie wiedzieliśmy jednak do tej pory, co zaoferuje klientom Maextro.
Maextro S800 bliżej ma do Maybacha niż Rolls-Royce'a
Zdjęcia wnętrza, które ujawnił producent, wyraźnie sugerują w którą stronę poszła estetyka. Klasa brytyjskiego producenta nie jest tu priorytetem. Ale bez wątpienia jest tu luksusowo. Do dyspozycji są tylko cztery miejsca, skąpane w skórzanej tapicerce. Jest pikowanie, dwukolorowa tapicerka oraz... potężny ekran z przodu. Mogliśmy się tego spodziewać. Wygląda jak chińska wariacja na temat mercedesowskiego Hyperscreen. Producent z kolei chwali się, że każde z miejsc ma dysponować takim samym komfortem, a materiały, których użyto do wykończenia auta, są starannie wyselekcjonowane i wieloma miesiącami dobierane tak, aby każdy miał odpowiednie wrażenia - również te dotykowe czy zapachowe.
W takim aucie ważny jest drugi rząd siedzeń. Postawiono tu na sprawdzone rozwiązania. Fotele rozkładają się do leżanki, oczywiście są wysuwane stoliki, ale także lodówka, ogrzewane uchwyty na kubki, "gwiezdna" podsufitka, a także wysuwany z sufitu ekran projekcyjny. W podłokietniku znajdziemy sterowanie wszystkimi funkcjami, takimi jak wentylacja, masaże, czy składanie siedzeń z przodu. Maextro S800 ma też dźwiękoszczelną przegrodę. Jest też sejf na drobiazgi, zabezpieczany odciskiem palca.
Do wykończenia użyto prawdziwego drewna, aluminium oraz skóry.
Dwa rodzaje napędu, w tym jeden ze wsparciem silnika spalinowego
Maextro S800 z założenia będzie samochodem elektrycznym. Ale dostępna będzie też wersja z Range Extenderem.
Podstawowy model będzie korzystał z akumulatora o pojemności 94,364 kWh i dysponował zasięgiem 670 lub 702 km (w zależności od wersji).
S800 z Extenderem będzie miała mniejszy akumulator, o pojemności 63,262 kWh, ale za to pięć dostępnych opcji na zasięg. Od 258 do 311 km na jednym ładowaniu.
Na razie nie wiadomo jednak nic o silniku spalinowym, który ma go wspierać. Nie ujawniono też jeszcze, jakie będą moce i osiągi topowej limuzyny.
Znamy za to ceny - od miliona do półtora miliona yuanów. Czyli od 515 000 do ok. 800 000 zł.