Citroen e-C3 Urban Range ma akumulator 30 kWh, ale kosztuje mniej niż 90 000 złotych. Cała nadzieja w dopłatach

Najtańszy Citroen e-C3 Urban Range debiutuje na rynku. Ma mały akumulator (30 kWh pojemności), ale jest też dużo tańszy.

  • Citroen e-C3 Urban Range będzie najtańszą propozycją w ofercie tego modelu
  • Zastosowano tutaj mniejszy akumulator LFP o pojemności 30 kWh
  • Zasięg spadł do około 300 kilometrów według normy WLTP
  • Ładowanie prądem stałym jest opcjonalne i nie osiąga wysokiej mocy

To kolejny krok w stronę oferowania tanich samochodów elektrycznych. Cena jest jednak niska wyłącznie z perspektywy segmentu, a sam model staje się typowo miejską propozycją. Citroen e-C3 Urban Range ma być przystępny, ale trzeba tutaj pójść na szereg kompromisów. Zobaczcie co oferuje ten model.

Citroen e-C3 Urban Range - akumulator 30 kWh, 113 KM, zasięg do 300 kilometrów

Grupa Stellantis od dawna zapowiadała debiut tej wersji. Teraz wreszcie dostajemy szczegóły, na które czekało wiele osób. Teoretycznie e-C3 w bazowym wydaniu będzie konkurować z najtańszymi elektrykami na rynku, w tym z BYD Dolphinem Surf i z nadchodzącym Renault Twingo. Na liście konkurentów jest także Dacia Spring.

Mały Citoren dostał akumulator o pojemności 30 kWh, w technologii LFP (litowo-żelazowo-fosforanowej). Co ciekawe zrezygnowano tutaj z szybkiego ładowania. Domyślnie dostępne jest ładowanie tylko i wyłącznie prądem przemiennym (AC), z mocą do 7,4 kW. Teoretycznie więc, naładowanie samochodu do pełna, zajmuje tutaj 4 godziny.

Nie jest to jednak przypadek. Chodziło oczywiście o zredukowanie ceny, a każdy grosz jest tutaj na wagę złota. Miejski zasięg ma zachęcać do ładowania samochodu w czasie pracy, lub w nocy, podczas postoju.

Citroen e-C3 Urban Range cena

Opcjonalnie pojawi się ładowanie DC, ale będzie wymagało dopłaty. Co więcej, nie będzie to też specyfikacja rzucająca na kolana, gdyż mówimy o mocy sięgającej 30 kW. To i tak wystarczająca wartość w tak skromnym samochodzie.

Ile kosztuje Citroen e-C3 Urban Range?

Póki co ten model debiutuje na wybranych rynkach w Europie, a jego ceny startują od 20 500 euro. To przekłada się na około 87 000 złotych. Warto jednak zauważyć, że np. w przypadku rynku włoskiego, różnica w cenie względem wariantu z akumulatorem 44 kWh, to 3400 euro (14 500 złotych). Teoretycznie więc e-C3 w Polsce powinno kosztować około 90 000 złotych, wyjściowo.

Doliczając do tego dopłaty, budzące niezmiennie szereg kontrowersji, dostajemy stricte miejską propozycję dla mało wymagających osób. Wyposażenie jest tutaj identyczne, jak w droższej wersji. Do wyboru są więc wersje YOU i MAX, przy czym ta pierwsza jest naprawdę "skromnie" wyposażona.