Czarne chmury nad MG 3. Zaliczyło wielką wpadkę przy teście zderzeniowym, ale i tak ma cztery gwiazdki

MG 3 zaliczyło poważną wpadkę podczas testów zderzeniowych Euro NCAP. Po raz pierwszy w historii tej organizacji zawiódł tak prosty element.

Nowa generacja MG 3 miała być ważnym graczem w segmencie miejskich hatchbacków. Tymczasem chiński miejski samochód trafił na nagłówki w mediach z zupełnie innego powodu. Podczas testów Euro NCAP doszło do pierwszej w historii tej organizacji awarii mechanizmu blokady fotela kierowcy. W efekcie obrażenia zanotowane przez specjalnego testowego manekina były naprawdę duże.

MG 3 zaliczyło w trakcie zderzenia krytyczną awarię fotela kierowcy

Do zdarzenia doszło podczas próby zderzenia czołowego z przesunięciem. Siedzenie kierowcy obróciło się w trakcie uderzenia, ponieważ zawiodła blokada siedzenia. Choć konstrukcja kabiny pozostała stabilna, ruch fotela znacząco zwiększył ryzyko urazów nóg. W dodatku głowa manekina przebiła poduszkę powietrzną i uderzyła w kierownicę.

Kliknij tutaj, aby obejrzeć test zderzeniowy MG 3 - YouTube

Co ciekawe to zdarzenie nie wpłynęło drastycznie na wynik końcowy. MG 3 zgarnęło cztery gwiazdki, tak jak chociażby... BMW Serii 1

Mimo poważnych uchybień MG 3 uzyskało cztery gwiazdki. Wynika to z obecnej metodologii Euro NCAP, która nie przewiduje dodatkowej kary za awarie pojedynczych komponentów. Jest to swoją drogą dość zaskakująca decyzja. Chiński hatchback osiągnął wynik 74 procent w ochronie dorosłych i dzieci, 81 procent w ocenie ochrony pieszych oraz 69 procent w systemach asystujących.

Jaka jest odpowiedź producenta na ten dość krytyczny problem?

MG początkowo próbowało tłumaczyć sytuację błędnym zapięciem fotela. Euro NCAP odrzuciło jednak tę wersję, podkreślając prawidłową procedurę przygotowania auta do testu. Producent zapowiedział zmiany w produkcji. Od sierpnia 2025 wprowadzi nowy zatrzask fotela, a od października zmodyfikuje poduszkę powietrzną kierowcy.

Euro NCAP zamierza ponownie przetestować samochód. Jednocześnie wyniki zostały przekazane władzom odpowiedzialnym za homologację, które mogą rozważyć przeprowadzenie akcji przywoławczej.

MG 3 Euro NCAP

Jakie są zalecenia dla klientów marki?

Przedstawiciele Euro NCAP jasno wskazują, że usterka budzi poważne wątpliwości. Do czasu wyjaśnienia sprawy organizacja sugeruje rozważenie innych modeli w tym segmencie. MG 3 rywalizuje w Europie m.in. z Toyotą Yaris Hybrid, Renault Clio, Peugeotem 208 czy Skodą Fabią. MG powinno też z własnej woli zorganizować akcję przywoławczą, podczas której wymieni kluczowe komponenty. To byłoby na pewno mile widziane przez klientów marki.