Dacia Sandero 2026 ma nowy wizerunek i genialne silniki. LPG i automat to hit

Dacia Sandero 2026 wjeżdża na rynek. Wygląda dużo lepiej, ma bogatsze wyposażenie, a pod maską pojawił się silnik, który zapewni do 1590 kilometrów zasięgu!

Dacia Sandero 2026 debiutuje na rynku - i jest to największy lifting tego modelu od premiery w 2020 roku. Co więcej, ta francusko-rumuńska marka zapowiada już debiut następcy, który na drogi wyjedzie w 2028 roku.

Co zmieniło się w tym modelu i czym teraz chce urzec klientów?

Dacia Sandero 2026. To samo, tylko zrobione lepiej. Klienci oczekiwali zmian

Od 2017 roku Dacia Sandero pozostaje najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie. Ciekawostki? Po pierwsze, w 2024 roku model osiągnął rekordowy wynik 309 392 sprzedanych egzemplarzy, co oznacza wzrost o 14,5% w porównaniu z rokiem poprzednim.Po drugie, aż dwie trzecie nabywców wybierało wersję Stepway, która stała się synonimem prostego, ale praktycznego miejskiego crossovera.

Zacznijmy od nowości wizualnych. Zmiany w designie wyraźnie nawiązują do nowego Dustera. Przednie reflektory LED w kształcie odwróconej litery T, przeprojektowany grill i nowe zderzaki nadają Sandero nowocześniejszy wizerunek.

Z tyłu zastosowano światła LED z efektem pikselowym, a Stepway wyróżnia się czarnym, matowym pasem między lampami i bardziej terenowym wykończeniem.

Dacia podzieliła też gamę Sandero na dwie wersje: Streetway (klasyczna wersja) i Stepway ("crossover").

Dacia Sandero 2026 lifting

Ważnym elementem modernizacji są nadkola i osłony wykonane z materiału Starkle, zawierającego 20% tworzyw pochodzących z recyklingu. W ofercie lakierów pojawiły się dwa nowe kolory. Jest to charakterystyczny bursztynowy żółty odcień, dostępny dla obu wersji oraz piaskowy, przeznaczony dla Streetwaya. Wszystkie odmiany wyposażono w antenę typu „rekin”.

We wnętrzu mamy wiele elementów z Dustera

Kabina Sandero została gruntownie przeprojektowana. Wyróżniają ją nowe nawiewy w kształcie litery T oraz wstawki materiałowe na desce rozdzielczej i drzwiach, dostępne w kolorze niebieskim lub "dżinsowym". W zależności od wersji oferowane są różne rodzaje tapicerek. Warianty Essential i Expression mają czarną lub jasnoniebieską tkaninę. Model Journey korzysta z materiału denimowego. Topowy model Extreme ma zaś czarno-zielony materiał Microcloud TEP.

Zmieniona kierownica zyskała lepszą ergonomię, a wersje z automatyczną skrzynią biegów otrzymały nowy selektor E-Shifter. Po raz pierwszy w ofercie pojawiły się też łopatki do zmiany biegów zobaczymy też w wersji z instalacją gazową. Wszystko to za sprawą nowego silnika, który będzie fundamentem oferty.

Dacia Sandero 2026 lifting

System multimedialny Media Nav został zastąpiony nowym 10,1-calowym ekranem dotykowym. Posiada on nawigację online, bezprzewodową obsługę Android Auto i Apple CarPlay oraz opcjonalną ładowarką indukcyjną w wersjach Journey i Extreme. Dzięki temu użytkownicy zyskają więcej opcji oferowanych przez system inforozrywki. Wirtualne zegary z 7-calowym wyświetlaczem mają nowy, czytelniejszy układ graficzny.

Co więcej, w standardzie pozostaje system mocowania akcesoriów YouClip, a wśród nowości znalazły się kamera 360, automatyczne światła drogowe i elektrycznie składane lusterka, dostępne w pakiecie Driving.

Bezpieczeństwo zgodne z najnowszymi normami

Dacia Sandero 2026 otrzymała zestaw systemów zgodnych z obowiązującymi wymogami Unii Europejskiej. Standardem jest automatyczne hamowanie awaryjne z rozpoznawaniem pieszych, rowerzystów i motocyklistów, a także system wykrywania zmęczenia kierowcy. Poza tym nowością jest przycisk „My Safety”, który pozwala zapisać preferowane ustawienia asystentów, co upraszcza ich obsługę.

Dacia Sandero 2026. Nowe silniki są podstawą. Jednostka 1.2 Turbo z LPG i dwusprzęgłowym automatem to przepis na sukces

Oferta silnikowa Sandero została gruntownie zmodernizowana. Pojawiły się nowe wersje benzynowe, LPG oraz klasyczna hybryda. Dzięki temu klienci mają mieć szerszy wybór, lepiej dopasowany do ich potrzeb.

Wersja Silnik Skrzynia biegów Moc
Sandero Streetway SCe 65 1.0 benzyna 5-biegowa manualna 65 KM
Sandero Streetway TCe 100 1.0 turbo benzyna 6-biegowa manualna 100 KM
Sandero Stepway TCe 110 1.0 turbo benzyna 6-biegowa manualna 110 KM
Sandero Streetway / Stepway Eco-G 120 1.2 turbo benzyna/LPG 6-biegowa manualna lub automatyczna DCT 120 KM
Sandero Stepway Hybrid 155 1.8 benzyna + układ hybrydowy automatyczna 155 KM (od końca 2026 r.)

W szczególności warto zwrócić uwagę na jednostkę 1.2 Turbo. Nowy silnik Eco-G 120 to pierwsze w historii Dacii Sandero połączenie instalacji LPG z automatyczną przekładnią DCT.

Dzięki 49,6-litrowej butli na gaz (ukrytej pod podłogą) i zbiornikowi benzyny, zasięg całkowity może wynosić nawet 1590 kilometrów. Wbrew pozorom taki wynik może być osiągalny bez większego problemu.

Najważniejszą nowością jest hybryda 1.8 Hybrid 155, dostępna wyłącznie w wersji Stepway. Układ generuje 155 KM i 170 Nm momentu obrotowego, a według Dacii nawet 80% miejskich tras można pokonać w trybie całkowicie elektrycznym, co pozwala obniżyć zużycie paliwa o około 10%. Krótko mówiąc - ma być szybciej i oszczędniej.

Ceny poznamy niebawem, debiut w salonach już za kilka tygodni

Dacia nie będzie zwlekać z premierą Sandero w salonach. Pewne jest to, że odświeżony model nieco podrożeje. Nie powinna to być jednak drastyczna różnica w cenie.

Sandero nie jest też jedynym odświeżonym modelem. Zarówno ten model, jak i jego kuzyni, Jogger i Logan (niedostępny poza Rumunią) zyskały takie same zmiany. Jak wiemy ten ostatni wypadł z łask klientów w Europie, aczkolwiek Jogger wciąż cieszy się uznaniem.

Na zakończenie trzeba dodać, że nowy model faktycznie jest "na horyzoncie". Dacia zapowiedziała premierę nowego Sandero na rok 2028 - i będzie to jeszcze samochód spalinowy, ale już zelektryfikowany.