Nowa Dacia Spring będzie do wzięcia w Polsce za 49 900 złotych. Cennik robi wrażenie
Nowa Dacia Spring jest już dostępna w polskiej ofercie marki. Cennik otwiera kwota 76 900 złotych, co czyni ten samochód najtańszym elektrykiem na rynku. Co za to dostaniemy?
Nie jest to na pewno samochód luksusowy, ale stać go na wiele. Dacia Spring 2024 debiutuje w polskiej ofercie marki. Postawiono tutaj na odważny ruch w postaci mocnego "ścięcia" ceny względem starszej wersji. Zyskujemy teraz atrakcyjniejszy samochód za mniejsze pieniądze. Do tego możecie doliczyć dopłaty - a to sprawia, że firmy mogą być mocno zainteresowane takim produktem.
Dacia Spring 2024 - cena w Polsce
W ofercie nowego Springa pojawią się trzy wersje wyposażeniowe: Essential, Expression i Extreme. Bazowa Dacia Spring Essential kosztuje 76 900 złotych. To oznacza, że doliczając maksymalne dopłaty (do 27 000 złotych) kupicie ją za mniej niż 50 000 złotych.
Dostajemy tutaj 45-konny silnik elektryczny, akumulator o pojemności 28,6 kWh i podstawowe wyposażenie. W standardzie dostaniemy system Media Control (sterowany z poziomu kierownicy lub smartfona, bez ekranu) i podstawowe systemy wsparcia dla kierowcy. Co ciekawe nie ma tutaj klimatyzacji.
Wersja Expression zyskuje 65-konny silnik, klimatyzację manualną, 15-calowe felgi stalowe, atrakcyjniejsze wykończenie wnętrza i dodatkowe elementy ułatwiające utrzymanie porządku w kabinie. Za taki samochód trzeba już zapłacić 86 000 złotych.
Ofertę nowego Springa zamyka wariant Extreme. Tutaj w standardzie znajdziecie multimedia Media Nav Live z 10-calowym ekranem, kamerę cofania, adapter do dwukierunkowego ładowania, a także elektrycznie regulowane szyby. Za taki samochód trzeba zapłacić 90 600 złotych.
Lista opcji w przypadku wersji Extreme ogranicza się do lakieru metalizowanego (są tutaj ciekawe kolory do wyboru), a także do czujników parkowania z przodu. Do modelu Expression dołożycie za 3600 złotych system Media Nav Live. Warto więc po prostu dopłacić już do modelu Extreme.
Mały elektryczny Spring 2024 - zasięg i możliwości
Bateria o pojemności 28,6 kWh nie jest duża, ale w zupełności wystarcza do codziennej jazdy po mieście. Dacia obiecuje tutaj do 225 kilometrów zasięgu według normy WLTP. Standardowo Spring wyjeżdżą z salonu ze złączem AC umożliwiającym ładowanie z mocą do 7 kW. Za dopłatą dostaniemy złącze DC, które pozwala na ładowanie prądem stałym z mocą do 30 kW.
Warto jednak pamiętać, że korzystając ze złącza AC naładujemy ten samochód do pełna w 4 godziny. To w mieście powinno wystarczyć - a jednocześnie zabezpiecza to baterię przed zużyciem.
Dealerzy Dacii przyjmują już zamówienia na ten samochód.