Dostawczy Ford z Poznania? Tak, dzięki współpracy z Volkswagenem
Ford i Volkswagen pogłębiają swoją współpracę w zakresie samochodów użytkowych. Pierwszym efektem będzie nieduży dostawczy Ford z fabryki w Poznaniu.
Podpisane porozumienie między koncernami Volkswagena oraz Forda pozwoli na rozwój obu marek w segmencie aut użytkowych. W sumie ma obejmować ono 8 milionów samochodów w kilku segmentach. Pierwszy będzie dostawczy Ford, które produkcja rozpocznie się w fabryce Volkswagena w Poznaniu na początku przyszłego roku.
Wspomniany model w dużej mierze bazować będzie na nowej generacji Caddy, którą zaprezentowano na początku tego roku. Produkcja VW rozpocznie się w drugiej połowie 2020 roku, a niedługo później pokazana zostanie odmiana, która zastąpi Forda Transita Connect (przy zachowaniu tej samej nazwy modelu, tu nic się nie zmieni).
Drugim elementem jest pickup. Tutaj role się odwrócą. Volkswagen Amarok drugiej generacji na rynku zadebiutuje w 2022 roku i będzie rozwijany przez koncern Forda. Innymi słowy, będzie to wspólna koncepcja z nowym, bądź aktualnym Fordem Rangerem.
Ciekawie robi się w segmencie samochodów "do 1 tony ładowności". Tutaj Ford będzie wspierał Volkswagena, budując... nowego Transportera. Jeden z najsłynniejszych modeli Volkswagena w wersji towarowej stanie się po części Fordem. Co ciekawe, VW zachowa wszelkie prawa do rozwoju technicznego, czy marketingu następcy odmian osobowych, czyli Caravelle, Multivana i kampera California. To może oznaczać, że Transporter i powyższe modele nieco się "rozjadą" zarówno technicznie, jak i wizualnie.
Z kolei volkswagenowska platforma MEB posłuży do tego, aby na rynku pojawił się "autorski" dostawczy Ford z silnikiem elektrycznym.