Dzień dobry, Audi A6 Sportback E-Tron! Wiemy już, jak wyglądasz

Już jutro premiera Audi A6 Sportback E-Tron! A u nas już są zdjęcia. Zobaczcie jak wygląda konkurent BMW i5 i Mercedesa EQE.

To jest premiera, która wbrew pozorom, może być bardzo ważna. Choć i tak gros sprzedaży marki z Ingolstadt będzie należeć do najnowszego Audi A5, to właśnie Audi A6 Sportback E-Tron ma być tym modelem, którzy ma poprawić wyniki sprzedaży elektrycznych modeli. Premiera jest jutro, jednak pojawiły się już pierwsze zdjęcia. Oczywiście wyciekły, tym razem w wyniku błędu jednego z przedstawicielstw.

Audi A6 Sportback E-Tron 2025 - co nam zaoferuje?

Musimy przyznać, że samochód wygląda naprawdę dobrze. Linia boczna to pięciodrzwiowy sportback, jak kiedyś A5, i nieco bardziej niż obecne A5. Ale udało się to względnie zgrabnie wkomponować. Samochód robi lepsze wrażenie niż Mercedes EQE. I raczej jest bardziej aerodynamiczny. Audi chwali się współczynnikiem oporu na poziomie 0,21. Wersja Avant ma mieć niewiele gorszy - 0,24. 

Oczywiście, odpowiadają za to nie tylko kształty nadwozia, ale i opcjonalne kamery zamiast lusterek, a także wzory felg. Wszystkie są zaprojektowane pod kątem zmniejszania oporów powietrza.

Samo Audi A6 E-Tron Sportback przypomnia wcześniejszy model koncepcyjny, zapowiadający tego liftbacka.

Audi A6 Sportback E-Tron

Samochód wykorzysta platformę PPE, czyli tę samą która jest "rdzeniem" Porsche Macana EV i Audi Q6 E-Tron. To oznacza architekturę 800V oraz wysokie moce ładowania, sięgające ponad 250 kW.

Powinno to zapewnić odpowiednie możliwości dla osiągania dużych zasięgów. Przy tej aerodynamice i wydajnych silnikach Audi A6 Sportback E-Tron bez problemu przekroczy 700 km według normy WLTP.

Samochód ma być też mocnym krokiem naprzód jeśli chodzi o technologię. W tym modelu wprowadzona zostania najnowsza generacja matrycowych świateł LED, będąca jednocześnie projektorem - coś jak światła HD w Mercedesach. 

Audi A6 Sportback E-Tron - zużycie energii

Z informacji, które również pojawiły się przedpremierowo, możemy odczytać też zużycie energii dla poszczególnych wersji.

Samochód zadebiutuje w odmianie E-Tron Performance oraz jako Audi S6 E-Tron, zarówno jako sportback, jak i Avant.

W przypadku liftbacka w słabszej specyfikacji zużycie ma wahać się między 14, a 15,9 kWh/100 km. Avant będzie gorszy o blisko 1 kWh/100 km.

Audi S6 E-Tron 2025 będzie zużywać wyraźnie więcej, bo między 15,7, a 17 kWh/100 km.

Więcej szczegółów poznamy jutro, gdy informacje pojawią się już oficjalnie

źródło:  cochespias.net