Kolejna marka z Chin wchodzi do Polski. Oferuje tylko zaawansowane elektryki

Kolejna marka z Chin wchodzi do Polski. Nazywa się Exlantix i jest dzieckiem grupy Chery, a w jej ofercie są zaawansowane elektryki.

  • Exlantix to kolejna marka grupy Chery, która trafi do Polski
  • Pod kątem importerskim będzie powiązana z Chery Polska, a także po części z Omodą i Jaecoo
  • W ofercie pojawią się zaawansowane samochody elektryczne

Gdy w połowie tego roku Chery oficjalnie debiutowało w Polsce, w kuluarach było już głośno o kolejnych planach marki. Postawienie na pierwszym planie samochodów tańszych, spalinowych i hybrydowych, było oczywiście rozsądnym ruchem ze strony tej marki. Nie jest to jednak jej ostatnie słowo. Exlantix już wtedy był na ustach wielu osób, także z zarządu koncernu. Chińczycy oficjalnie potwierdzili plany wprowadzenia tej marki do Polski, ale nie podali wtedy oficjalnej daty.

Mniej więcej w tym samym czasie ruszyły już działania komunikacyjne, mające na celu promocję tej marki. Teraz wszystko wskazuje na to, że debiut jest kwestią tygodni. Pierwsze egzemplarze pojawiły się już na polskich drogach, a jeden z nich "przyłapałem" w Warszawie.

Exlantix ma oferować wyłącznie bardzo wydajne i zaawansowane technicznie samochody elektryczne

Grupa Chery stworzyła tę markę z myślą o eksporcie. Na rodzimym rynku nazywa się Chery Exeed/Exeed i jest po prostu częścią rozbudowanej oferty tego koncernu. W Europie ma być jednak pozycjonowana inaczej. Chińczycy widzą ją jako firmę "high-techową", oferującą zaawansowane i nowoczesne pojazdy na prąd.

Kluczowa jest tutaj platforma o nazwie E0X. To opracowana od podstaw przez Chery konstrukcja, którą zbudowano wokół architektury 800V. To gwarantuje bardzo szybkie ładowanie i wysoką wydajność napędu. E0X pozwala także na stosowanie range extenderów i jest jednocześnie najbardziej "luksusową" platformą Chery, wyposażoną w pneumatykę.

Exlantix ET 2026 polska

Samochód, który sfotografowałem w Warszawie, to Exlantix ET

W Chinach znany jest także pod nazwą Exeed Sterra ET. To duży SUV o długości sięgającej blisko 5 metrów, z rozstawem osi na poziomie 3 metrów. Wersja elektryczna dostępna jest z akumulatorem o pojemności 77 kWh (LFP) i 100 kWh (NMC). Zasięg ma być tutaj priorytetem za sprawą rozsądnego zużycia energii.

Obok SUV-a pojawi się nowoczesna limuzyna o nazwie ES

W Europie ten model może zmienić nazwę z powodu potencjalnego konfliktu z Lexusem ES. Tutaj także dostaniemy architekturę 800V i mocne silniki, a to wszystko będzie "zapakowane" w ciekawe wizualnie nadwozie.

Exlantix ET ES Polska

Sieć sprzedaży Exlantix powinna być w teorii powiązana z Chery. W praktyce Chińczycy mogą ją jednak rozdzielić, gdyż niezbadane są ich pomysły. Oficjalna premiera tej marki powinna mieć miejsce w najbliższych tygodniach.