Zwycięski bolid Michaela Schumachera trafi na aukcję. F2003-GA to legenda F1
Ferrari F2003-GA trafi na aukcję. Legendarny bolid Michaela Schumachera, który przyniósł mu 6 tytuł mistrza świata, to rarytas dla kolekcjonerów.
Początek lat dwutysięcznych to złoty okres dla Ferrari w F1. Michael Schumacher za kierownicą bolidów tej marki czynił prawdziwe cuda, a potężne V10-ki zdawały się mieć nieskończone pokłady mocy. Teraz jedna z tych legend trafiła na sprzedaż. Model F2003-GA będzie licytowany na aukcji RM Sotheby's i jest to unikalna okazja aby kupić bolid z silnikiem.
Ferrari F2003-GA to auto z najlepszych czasów Schumachera
Niemiecki kierowca przed sezonem 2003 był już na szczycie. Pięć tytułów mistrzowskich i jego fenomenalna jazda sprawiały, że przed telewizorami w niedziele gromadziły się rzesze fanów, a trybuny na torach pękały w szwach.
Model F2003-GA był jedną z najlepszych konstrukcji stajni z Maranello. Dopisek GA odnosi się do zmarłego 24 stycznia 2003 roku Gianniego Agnelliego, szefa Fiata.
Bolid ten wyposażono w jednostkę Tipo 052, czyli 3-litrowe V10, ważące jedyne 85 kilogramów. Silnik ten opracowano od podstaw, a model F2003-GA obudowano de facto wokół gotowego silnika.
845 KM i limiter na 18 300 obrotów sprawiały, że osiągi i ścieżka dźwiękowa serwowana przez tę jednostkę były absolutnie niezapomniane i generowały ciarki u każdego pasjonata motoryzacji.
Ferrari F2003-GA zadebiutowało dopiero w piątym wyścigu sezonu 2003
Pierwsze cztery wyścigi Michael Schumacher i Rubens Barrichello przejechali starszym autem z rocznika 2002. Nowa maszyna miała początkowo tendencje do przegrzewania opon. Problem ten jednak szybko rozwiązano, aczkolwiek walka z nim przyniosła kilka gorszych wyścigów. Schumacher wygrał tym autem pięć wyścigów, a w dwóch zajął najniższy stopień podium.
Barrichello z kolei cztery razy stanął na najniższym stopniu podium i dwa razy zgarnął najwyższe miejsce.
Bolid Schumachera przeszedł gruntowny serwis i dostał cerytifkat Ferrari Classiche "Red Book"
Auto, które trafiło na sprzedaż, to podwozie nr 229 - czyli to, którym Schumacher zgarnął najwyższe miejsca na podium. Zarówno cała konstrukcja auta, jak i silnik, przeszły rewizję i gruntowne naprawy.
Samochód po remoncie przetestował na torze Fiorano najbardziej adekwatny do tej roli człowiek - Mick Schumachera. Syn legendy F1 wykonał kilka kółek po fabrycznym torze Ferrari.
Cena? Cóż, trzymajcie się mocno
Estymacje RM Sotheby's są naprawdę imponujące. Cena za F2003-GA może sięgnąć 7,5-9,5 miliona franków szwajcarskich, co oznacza kwotę wahającą się w granicach 35-45 milionów złotych.