Fiat 500 Hybrid debiutuje w Polsce i kosztuje mniej niż myślisz. Ta cena to jego atut

Fiat 500 Hybrid Torino debiutuje w Polsce - i jest tańszy, niż wszyscy zakładali. Nowy model ma być kluczowy dla tej marki.

  • Fiat 500 Hybrid debiutuje w Polsce
  • Ofertę otwiera wersja wyceniona na 80 800 złotych
  • Pod maską pracuje silnik 1.0 o mocy 65 KM

Może i nie jest szybki, ale za to zużywa bardzo mało paliwa. Co więcej, cena także nie przeraża. Fiat 500 Hybrid Torino właśnie zadebiutował w polskiej ofercie marki. Nasze estymacje, jak się okazało, były mocno... przeszacowane. Włosi zaproponowali niższą cenę. Czy to jednaki wystarczy, aby przyciągnąć klientów do salonów?

Nowy Fiat 500 Hybrid Torino: 80 800 złotych za 65 KM i manualną skrzynię biegów

Włosi wprowadzają do oferty dwa warianty - klasycznego trzydrzwiowego hatchbacka i kabriolet. W obydwu mamy ten sam zestaw napędowy, czyli silnik 1.0 z rodziny FireFly, spięty z miękką hybrydą. Generuje on tutaj 65 KM, a moc na koła przekazuje 6-biegowa manualna skrzynia biegów.

Najtańsza wersja POP kosztuje 80 800 złotych i w standardzie oferuje m.in. tempomat, system bezkluczykowego uruchamiania pojazdu, klimatyzację i komplet systemów bezpieczeństwa.

Nad nią w ofercie stoi wariant ICON, wyceniany na 86 800 złotych. Tutaj wyposażenie jest rozszerzone o klimatyzację automatyczną, multimedia, 16-calowe alufelgi i garść innych dodatków.

Fiat 500 Hybrid Torino

Promocyjny wariant TORINO, kosztujący 88 800 złotych, ma dodatkowo światła LED i inne tapicerki. Ofertę wersji trzydrzwiowej zamyka model LA PRIMA, za 97 800 złotych. Tutaj dostajemy wszystkie możliwe opcje, najładniejsze felgi i garść innych dodatkowych elementów wyposażenia - np. podgrzewanie foteli i kamerę cofania.

Kabriolet jest rzecz jasna droższy

Zasadniczo jednak wciąż pozostaje najtańszym samochodem bez dachu w Polsce. Za 93 800 złotych dostaniemy bazową wersję POP. Wariant ICON kosztuje 99 800 złotych, a LA PRIMA 110 800 złotych.

Konkurencja jest bardzo specyficzna. Z kim rywalizuje Fiat 500 Hybrid?

Zasadniczo do jednego worka z tym samochodem wrzucamy takie modele jak Hyundai i10 (72 800 złotych), KIA Picanto (72 000 złotych) i nowa Toyota Aygo X (82 900 złotych). Przewagą Fiata jest naprawdę oszczędna jednostka, ale wadą pozostaje niska moc. Aygo X ma tutaj dużo zalet, gdyż jest pełną hybrydą i ma aż 116 KM. Włoski samochód nie oferuje też, póki co, skrzyni automatycznej. Jeśli takowa się pojawi, to z pewnością będzie zautomatyzowanym manualem w stylu poprzednika.

Generalnie rzecz biorąc Fiat 500 Hybrid jest więc po prostu dalej stylową pięćsetką, tylko dostępną wreszcie w rozsądniejszej cenie i z bardziej przyjaznym dla wielu osób silnikiem. Na wielki sukces rynkowy, przynajmniej w Polsce, nie ma co liczyć. Pewne jest jednak to, że chętnych na ten model nie zabraknie - głównie ze względu na jego wygląd.

Źródło: Fiat.pl