2 500 000 Fiatów 500 wyjechało z fabryki Stellantis w Tychach. To rekord

W Tychach wystrzeliły korki od dobrych szampanów. Z linii produkcyjnej zakładu Stellantis zjechał Fiat 500 z numerem 2 500 000. To absolutny rekord produkcji w historii jakiegokolwiek polskiego zakładu.

W poniedziałek, 22 marca, z zakładu Stellantis w Tychach z linii produkcyjnej zjechał kolejny FIAT 500. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że miał on numer 2 500 000. Oznacza to nie tylko kolejny kamień milowy dla tego modelu, ale także dla produkcji samochodów w Polsce. Do tej pory żaden zakład w naszym kraju nie wyprodukował tyle egzemplarzy jednego samochodu.

FIAT 500 z numerem 2 500 000 to wersja Dolcevita z silnikiem hybrydowym, wyprodukowana na rynek francuski. Fabryka Stellantis świętuje jednak (zgodnie ze swoją tradycją) wyprodukowanie także egzemplarza poprzedzającego i następnego po "okrągłej liczbie". W tym przypadku jest to FIAT 500 Sport (2 499 999, dla klienta z Polski) i Abarth 595 Monster Yamaha (2 500 001, dla klienta z Włoch).

Stellantis FIAT 500 Stellantis FIAT 500

Warto wspomnieć, że FIAT 500 przebił dotychczasowych rekordzistów - poprzednią Pandę i Fiata 126p. W przypadku tego ostatniego liczba może Was dziwić, gdyż ogólna liczba FIAT-ów 126p była znacznie większa. Warto jednak pamiętać, że były one produkowane w dwóch zakładach.

Nasza słynna „pięćsetka" cieszy się niesłabnącą popularnością na wielu rynkach europejskich i światowych. Fiaty 500 z Tychów znalazły odbiorców w ponad stu krajach świata. Najwięcej wyeksportowaliśmy do Włoch, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec, ale w dziesiątce największych rynków znajduje się także daleka Japonia. Produkowana w Polsce „500” to prawdziwie globalny produkt marki Fiat, który trafił również na tak egzotyczne rynki jak Kajmany, Curacao, Saint Martin, Senegal, Nowa Kaledonia czy Ghana” – podkreśliła dr Henryka Bochniarz, członek Rady Nadzorczej FCA Poland S.A.

Stellantis zamierza dalej rozwijać fabrykę w Tychach

Przyszłość tyskiej fabryki maluje się kolorowymi barwami. W ciągu najbliższych lat zakład zostanie rozbudowany i unowocześniony. Powód? Właśnie tutaj powstawać będą nowe modele koncernu Stellantis. Mowa o małych crossoverach i SUV-ach Jeepa, Fiata i Alfy Romeo. Auta te wykorzystają platformę znaną z Peugeota 2008 i Opla Mokki, aczkolwiek ubrane będą w stylistykę charakterystyczną dla swoich własnych marek. Premiera tych aut w produkcyjnym wydaniu zaplanowana jest na rok 2023. Niebawem jednak powinniśmy poznać więcej szczegółów dotyczących tych projektów.