Fiat 500 i Panda stają się hybrydami. Pod maską nowy silnik

Fiat 500 i Panda zyskują całkowicie nowe warianty hybrydowe. Mowa oczywiście o miękkiej hybrydzie, która współpracuje z jeszcze świeżą jednostką FireFly.

Lata lecą, a Fiat 500 i Panda trzymają się doskonale. Wszystko wskazuje też na to, że Włosi nie zamierzają wysyłać swoich hitów na emeryturę. Po co bowiem uśmiercać coś, co wciąż przynosi świetne zyski? 500-ka, zwłaszcza we Włoszech, sprzedaje się w setkach tysięcy egzemplarzy rocznie. Nikogo nie powinno więc dziwić, że Fiat postanowił odświeżyć te auta, montując pod maską nowy wariant napędowy.

Fiat 500 Hybrid i Fiat Panda Hybrid - jak to działa?

Sercem najnowszego wariantu tych aut jest jednostka z rodziny FireFly. Ma ona objętość skokową wynoszącą jeden litr i oferuje 71 KM. W jej konstrukcji pojawił się generator BSG, czyli 12-woltowy element zintegrowany z rozrusznikiem, który połączony jest z silnikiem elektrycznym i baterią o pojemności 11 Ah, ładowaną podczas hamowania. Zestaw ten ma obniżyć emisję CO2 w 500-ce o 20%, zaś w Pandzie Cross aż o 30%. Auta te spełniają normę Euro 6D bez żadnego problemu, a przy okazji wyróżniają się dużo niższym zużyciem paliwa.

Fiat 500

Włosi podkreślają też, że dynamika będzie lepsza niż w sprawdzonej jednostce z rodziny Fire. Konstrukcja 1.2 nie wybiera się jednak na emeryturę - Włosi wciąż będą ją oferować jako równoległy wariant, przynajmniej przez jakiś czas. 

Największą zaletą systemu mild hybrid jest przyspieszenie pracy systemu start-stop i odciążenie silnika w chwilach, gdy jest najbardziej wysilony. Nowa litrowa jednostka z rodziny FireFly jest także bardzo lekka (waży 77 kilogramów), co dobrze wpływa na masę małego auta.

Czym wyróżnia się wersja Hybrid?

Wspierany prądem wariant dostał przede wszystkim dedykowane emblematy na słupkach B i na pokrywie bagażnika podkreślające hybrydowy charakter. Debiut tego wariantu jest też promowany limitowaną edycją "Launch Edition", która wyróżnia się unikalnym lakierem oraz dedykowaną kolorystyką wnętrza.

Ceny oraz dostępność nowych Fiatów nie są jeszcze niestety znane. Zarówno 500-ka jak i Panda powinny być jednak oferowane w Polsce, na równi z innymi wariantami silnikowymi w tym aucie. Ich debiut nastąpi zapewne w najbliższych miesiącach, jeszcze przed tegorocznym latem