Fiat E-Ulysse 2022. Model znacie, przyklejcie tylko inny znaczek

Tak, to jest nowy Fiat E-Ulysse. Choć dopiero wjeżdża na rynek, to możemy o nim powiedzieć absolutnie wszystko. Zresztą Wy też go znacie.

To jest ten zabawny moment, w którym podczas premiery nowego auta możemy napisać, że w zasadzie już je testowaliśmy. I to nie raz - kilkukrotnie. Fiat E-Ulysse 2022 to rzecz jasna żadna niespodzianka - wszak ten model na rynku jest od lat. Popularny van Citroena/Peugeota/Opla/Toyoty dostał kolejny znaczek i jednocześnie zachował te same cechy.

Fiat E-Ulysse 2022

Szkoda, że Fiat E-Ulysse 2022 niczym się nie wyróżnia

Morderczy księgowy Carlos Tavares jest w stanie zaoszczędzić cenne centy na każdej rzeczy. I choć jego strategia niektórym może wydawać się szalona, to jednak spełnia swoją rolę i jest efektywna. Koncern zarabia, jest dochodowy i może się rozwijać - a o to chodzi w tej grze.

Tym samym Fiat E-Ulysse niczym nie różni się od swoich kuzynów z innymi logotypami. Po stłuczce możecie założyć inny grill - podejrzewam, że zaczepy pasują jeden do jednego. Jedyne miejsca, w których jeszcze znajdziemy znaczki Fiata to kierownica oraz dekielki felg.

Fiat E-Ulysse 2022

Tak, Fiat E-Ulysse 2022 to wyłącznie elektryk

Stellantis daje nam prosty wybór - możecie w tym aucie mieć dowolny napęd, pod warunkiem, że będzie to napęd elektryczny. Aby jednak nie było zbyt nudno wybór zwiększono do dwóch baterii. Bazowa oferuje 50 kWh pojemności i typowo miejski zasięg, zaś większa (75 kWh) pozwala na dyskretną ucieczkę poza granice aglomeracji.

W obydwu przypadkach mamy za to do czynienia z niezbyt mocnym, bo oferującym tylko 136 KM i 260 Nm momentu obrotowego silnikiem. Setkę ta maszyna osiąga w nieco ponad 10 sekund, ale demonem prędkości nie zostanie.

Ba, nie przekroczycie nawet naszego autostradowego limitu, gdyż ogranicznik włącza się przy 130 km/h.

Maksymalna moc ładowania DC to 100 kW

Co pozwala na "dotankowanie" baterii od 0 do 80 procent w 45 minut. Korzystając z ładowarki AC wyciągniecie maksymalnie 11 kW mocy, tak więc tutaj należy uzbroić się w cierpliwość. Zasięg? W wersji 75 kWh sięga 330 kilometrów.

Fiat E-Ulysse 2022 oferuje kilka wariantów wnętrza

W kabinie zmieści się od 5 do 8 osób. W topowej wersji zyskacie stolik oraz obracane fotele, tworzące mobilne biuro. Poza tym cała kabina jest taka sama, jak w pozostałych vanach koncernu. Szkoda, że nie odświeżono multimediów i wskaźników - tych elementów nie tknięto od pięciu lat!

To element elektrycznej ofensywy koncernu

Krótko mówiąc - spodziewajcie się większej liczby elektryków. Stellantis dopiero nabiera rozpędu w tej kwestii, a ich plany są bardzo ambitne.