Ford dokłada silniki do oferty Transita. E-nergii tutaj nie zabraknie
Ford E-Transit Custom na prądzie zajedzie dużo dalej. Nie chodzi o zasięg, a o napęd - w tym elektrycznym modelu dostaniemy także napęd AWD.
Ford Pro rozwija gamę dostępnych modeli o pojazd elektryczny, który po raz pierwszy otrzyma napęd na wszystkie koła. Ford E-Transit Custom w elektrycznym wydaniu z napędem AWD zadebiutuje wiosną 2026 roku. Ten model będzie dostępny zarówno w wersji dostawczej, jak i pasażerskiej E-Tourneo Custom. Producent kieruje go do użytkowników pracujących lub podróżujących w wymagających warunkach. W ofercie znajdzie się również wersja Trail, stworzona z myślą o trudniejszych wyzwaniach.
Ford E-Transit Custom Trail ma teraz dwa silniki. Zużycie energii wzrośnie, ale trakcja będzie dużo lepsza
Nowy układ napędowy bazuje na tylnonapędowej wersji elektrycznego Transita Custom. Do przedniej osi dodano silnik elektryczny, tworząc tym samym system z dwiema niezależnymi jednostkami. Rozwiązanie to umożliwia precyzyjne dostarczanie momentu obrotowego do wszystkich kół, co przekłada się na pewne prowadzenie nawet na stromych podjazdach czy na oblodzonych nawierzchniach.
Ford podkreśla, że taki układ zwiększa stabilność i bezpieczeństwo w każdych warunkach. Sprawdzi się zarówno na mokrych drogach gruntowych, jak i podczas jazdy po luźnym, piaszczystym podłożu.
To wciąż "samochód do ciężkiej pracy"
Ford E-Transit Custom AWD ma odpowiadać na potrzeby firm operujących w terenach górskich, wiejskich czy w strefach o trudnym klimacie. Jednocześnie otwiera nowe możliwości dla użytkowników prywatnych. Wersje kamperowe, pojazdy typu adventure czy modele przygotowane do transportu sprzętu sportowego będą mogły poruszać się z większą swobodą, bez względu na warunki pogodowe i rodzaj nawierzchni. Problemem może być jedynie kwestia zasięgu. Przy krótkich dystansach nie będzie to wyzwaniem, ale w trasie akumulator o pojemności 64 kWh może być rozczarowujący.
Równolegle z debiutem E-Transita Custom AWD na rynek trafi E-Tourneo Custom AWD. W pełni elektryczny van pasażerski wykorzysta identyczny układ napędowy.
Więcej szczegółów przed premierą
Ford zapowiada, że pełna specyfikacja techniczna, dane dotyczące zasięgu i dostępnych konfiguracji zostaną ujawnione bliżej premiery w 2026 roku. Producent podkreśla jednak, że nowy napęd na wszystkie koła wpisuje się w strategię Ford Pro. Błękitny owal stawia na dywersyfikację gamy i chce mieć w ofercie zarówno diesle, jak i hybrydy oraz elektryki.


