Ford Explorer 2023 przechodzi lifting. Wygląda lepiej, ale...
Przed Wami Ford Explorer 2023 - największy SUV tej marki, który dostępny jest w Europie. Jego nowe odświeżone wydanie wygląda dobrze, ale w Europie prędko go nie zobaczycie.
Są rynki, które otacza się szczególną opieką. Bez wątpienia takim miejscem są Chiny, gdzie liftingi pojawiają się w ekspresowym tempie, a marki inwestują miliony, aby ich auta były jak najbardziej nowoczesne. Do tej pory pomagały w tym także spółki joint-venture, które były obowiązkową strukturą umożliwiającą funkcjonowanie w Państwie Środka. Producenci przekładali więc sporą porcję pracy na swoich kolegów z Chin, którzy tworzyli unikalne rozwiązania specjalnie dla produkowanych tam aut. Jednym z takich produktów jest właśnie Ford Explorer 2023.
Na stronach chińskiego ministerstwa przemysłu pojawiły się zdjęcia dokumentujące nową wersję tego auta. Zmian wizualnych tutaj nie brakuje zarówno z zewnątrz jak i w środku. Zobaczmy więc, czy coś z tych nowości zagości także w Europie.
Ford Explorer 2023 - w stronę Everesta
Patrząc na detale w odświeżonym Explorerze, zwłaszcza z tyłu, nie sposób nie zauważyć nawiązań do dużego SUV-a na ramie ze stajni Forda. Nowe światła zachodzą na pokrywę bagażnika i wizualnie odświeżają sylwetkę tego auta.
To samo tyczy się pasa przedniego, gdzie delikatnie zmodyfikowano wygląd lamp. Jednocześnie znajdziemy tutaj przebudowany grill oraz inaczej narysowany zderzak.
Oczywiście Chińczycy dostaną szeroki wybór różnych akcesoriów, felg oraz innych dodatków, dzięki którym można "indywidualizować" wygląd auta.
Ford Explorer 2023 - horyzontalnie, nie wertykalnie
Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów oferowanego do tej pory Explorera był wertykalnie ustawiony ekran systemu multimedialnego. Niestety nie należy on do najlepszych na świecie - jest mały, a grafiki wyświetlają się tutaj w dość specyficzny sposób.
Chińczycy dostają więc zupełnie inne rozwiązanie, nie oferowane w Polsce. To nowy system, który opracowano specjalne z myślą o ich rynku. Składa się na niego 12,3-calowy ekran zegarów oraz bardzo szeroki wyświetlacz, rozciągający się aż do miejsca pasażera.
Tak, osoba siedząca na prawym przednim fotelu też ma ekran do własnej dyspozycji. Całość wygląda dość nowocześnie i sprawia dobre wrażenie.
Co ciekawe Ford Explorer w Chinach posiada wyłącznie napęd na tylną oś
Ze względów podatkowych pod maską stosowany jest wyłącznie silnik 2.3 EcoBoost, generujący 276 KM i 425 Nm momentu obrotowego. Moc na tylne koła przesyła 10-biegowy automat, doskonale znany z innych modeli marki.
Napęd na obie osie nie jest dostępny nawet w opcji, podobnie jak jakiekolwiek inne warianty napędowe. Produkcją samochodu zajmuje się spółka Changan Ford - ta sama, która stoi za nowym Mondeo i efektownym Evosem.