Ford Explorer i Capri będą dużo tańsze. Wjeżdża do nich bateria 52 kWh i 170-konny silnik
Ford Explorer i Capri, czyli nowe elektryki z błękitnym owalem, zyskają słabsze i tańsze warianty. Dostaniemy w nich 170 KM i mniejszą baterię. Ile kosztują?
- Ford Explorer i Capri to nowe elektryczne modele, które bazują na platformie MEB z grupy Volkswagena
- Póki co do oferty trafiły dwie wersje - 286 i 340-konna
- Baterie mają odpowiednio 77 i 79 kWh pojemności
- Ofertę uzupełni bazowa wersja napędowa
Ford Explorer i Ford Capri garściami czerpią z technologii Volkswagena. Ten projekt, wspólnie opracowany przez obie marki, bazuje na platformie MEB i oprogramowaniu firmy z Wolfsburga. Póki co błękitny owal pochwalił się flagowymi wariantami. Teraz jednak do oferty dołącza coś z drugiego końca gamy.
Mowa o bazowej wersji, słabszej i z mniejszą baterią. Skoro platforma MEB oferuje takie możliwości, to czemu by z nich nie skorzystać?
Ford Explorer i Ford Capri zyskują baterię o pojemności 52 kWh i silnik o mocy 170 KM
Właśnie taki zestaw pojawi się w bazowych wariantach tych samochodów. Oznacza to oczywiście znacznie mniejszy zasięg na ładowaniu (zapewne około 400 kilometrów w dobrych warunkach miejskich) i niższą moc ładowania.
Atutem będzie jednak też znacznie niższa cena. Póki co Ford pochwalił się oficjalnym cennikiem dla tego napędu wyłącznie dla rynku niemieckiego.
Tam Ford Explorer z baterią 52 kWh i z silnikiem 170 KM kosztuje wyjściowo 42 500 euro. Oznacza to około 183 000 złotych po przeliczeniu na złotówki.
W przypadku Forda Capri ceny wersji 52 kWh/170 KM startują od 44 950 euro, czyli od niecałych 194 000 złotych.
Zakładając, że różnica wynosi 6000 euro dla Forda Explorera (względem wersji 77 kWh/286 KM) i 7000 euro dla Forda Capri w takim wydaniu, to można śmiało założyć, że takie wersje w Polsce mogą kosztować około 195 000 złotych (dla Explorera, uwzględniając różnice w podatkach i opłatach, a także stosunek cen pomiędzy rynkiem niemieckim i polskim) i ok. 202 000 złotych dla Capri.
Warto pamiętać, że takie samochody będą łapały się w zakres rządowego wsparcia
Tu jednak wszystko stoi pod znakiem zapytania, gdyż pula finansowa przeznaczona na dopłaty powoli się wyczerpuje, a nowy projekt wciąż jest opracowywany. Trudno więc powiedzieć, czy program wsparcia zakupu samochodu elektrycznego dalej będzie wyglądać tak samo.
Ford Explorer i Capri z baterią 52 kWh trafią do oferty pod koniec bieżącego roku, a pierwsze sztuki dotrą do klientów dopiero w 2025 r.