Ford F-150 Lightning znika z rynku. Następca dostanie silnik spalinowy
Miał być przełomem i rewolucją, ale jego sprzedaż po początkowym "strzale" szybko zwolniła. Teraz już wiadomo, że Ford F-150 Lightning zyska napęd spalinowy.
- Ford F-150 Lightning zniknie z oferty tej marki
- Duży elektryczny pickup zyskał początkowo spore uznanie, ale sprzedaż szybko zwolniła
- Amerykanie widzą, że potencjał tej konstrukcji trzeba wykorzystać w inny sposób
Elektryczne pickupy miały być przyszłością w USA. Rzuciły się na nie wszystkie marki - od tych z szeregów General Motors (Chevrolet, GMC), przez Forda, aż po RAM-a. Jak się jednak okazuje była to ślepa uliczka. Sprzedaż nigdy nie osiągnęła wysokiego poziomu, a popyt na nowe modele jest znikomy. Niektórzy zauważyli to jeszcze przed rozpoczęciem produkcji (RAM Ramcharger), inni dopiero teraz zmieniają strategię. Ford F-150 Lightning, samochód który wystartował w tym segmencie jako pierwszy (i zrobił to z "wysokiego C"), teraz znika z rynku. Następca będzie miał już silnik.
Nie chodzi jednak o klasyczną jednostkę napędową. Ford planuje stworzyć model typu EREV - czyli elektryka z range extenderem. Specjalna jednostka posłuży jako generator dla silników elektrycznych, zwiększając zasięg i wydajność tego samochodu.
Ford F-150 Lightning z range extenderem? To będzie dobry pomysł
Przede wszystkim pickup Forda najbardziej cierpiał przy jeździe z dużym obciążeniem. Załadowana paka i przyczepa na haku sprawiały, że zużycie osiągało bardzo wysoki poziom (to nie jest "rocket science", a prosta fizyka), przez co zasięg malał do skromnego poziomu.
Ta kwestia była najczęściej podnoszoną przez klientów. Brakowało im tutaj lepszego zasięgu i sposobu na to, aby uniezależnić się od sieci ładowania. Wersja EREV powinna więc rozwiązać ten problem.
Ford modyfikuje swoją strategię. Amerykańska marka do 2030 roku chciała całkowicie zelektryfikować swoją gamę. Już teraz jednak wiadomo, że zarówno w Europie, jak i w USA, taki mechanizm nie działa. Tym samym wybrano rozwiązanie kompromisowe, które za jakiś czas trafi na rynek.
Tajemnicą pozostaje jedynie dobór jednostki napędowej. Ford może skorzystać z jednego ze swoich silników, lub sięgnie po gotowe rozwiązanie dostępne na rynku u poddostawców. Sprzedaż nowego Lightninga ruszy jednak nie wcześniej niż pod koniec 2026 roku.


