Żegnaj trzydrzwiowa Fiesto. Ford wycofuje taką wersję z oferty

Trzydrzwiowy Ford Fiesta kończy swoją karierę. Błękitny owal długo walczył o utrzymanie takiego wariantu w ofercie, ale jego czas już nastał.

Jeszcze kilka lat temu trzydrzwiowe auta były standardem w ofercie każdej marki. Mogliście kupić takiego Golfa, Megane, Leona. Teraz? Znalezienie trzydrzwiowego auta z segmentu B lub C staje się czymś niewykonalnym. Na rynku został w zasadzie jeden samochód, który także lada chwila zniknie z cenników. Trzydrzwiowy Ford Fiesta kończy karierę po 46 latach nieprzerwanej obecności na rynku.

Trzydrzwiowy Ford Fiesta musi zniknąć, gdyż mało kto wybiera taką wersję

Tak naprawdę tego typu nadwozie ma przede wszystkim wiele ciekawych walorów wizualnych. Dłuższe drzwi tworzą bardziej sportowe proporcje, co doceniają nieliczni - kupujący głównie wersje z najmocniejszymi silnikami.

Ford Fiesta trzydrzwiowy

Jeśli jednak spojrzymy na takie auta z praktycznego punktu widzenia, to nie mają one większego sensu. Wspomniane długie drzwi mogą być utrapieniem w codziennej miejskiej eksploatacji, zwłaszcza przy zajmowaniu miejsca w aucie na ciasnym parkingu.

Jednocześnie dostęp do tylnej kanapy staje się bardzo ograniczony. Tym samym trzydrzwiowe wersje ludzie kupowali z sentymentu lub wyłącznie dlatego, że podróżowali w pojedynkę.

Z ekonomicznego punktu widzenia oferowanie takiego nadwozia staje się irracjonalne. Kilka lat temu badania rynku wskazały, że trzydrzwiowe nadwozia w przypadku samochodów z segmentu B i C wybiera raptem 0,7% kupujących.

Mniej niż jeden procent? I tak cud, że Ford Fiesta tak długo pozostawał w ofercie

W oficjalnym komunikacie marki czytamy, że "Ford upraszcza i przyspiesza proces budowy oraz dostawy samochodów, aby dopasować się do potrzeb klientów. Tym samym mało popularne trzydrzwiowe nadwozie znika z oferty".

Ford Fiesta trzydrzwiowy

Ostatnie egzemplarze nie posiadające tylnych drzwi zjadą z linii produkcyjnej w czerwcu. Tym samym nabywcy wersji po liftingu w takim wydaniu staną się posiadaczami naprawdę "rzadkiego" auta.

Ford ogranicza także dostępność Fiesty ze względu na ciągły brak półprzewodników. Aby więc produkcja nie była zatrzymywana, liczba zamówień jest dopasowywana do mocy fabryki.

Fiesta produkowana jest w fabryce w Kolonii. Tutaj dach niebawem podzieli się halą z nowym elektrykiem marki, korzystającym z platformy MEB z gamy Volkswagena.