Ford Focus z nowymi silnikami - 1.0 MHEV zastąpi 1.5 Ecoboost
Zgodnie z zapowiedziami, Ford Focus dostaje "miękkie hybrydy". Jedna z nich zastąpi słabszy dotychczasowy "średni" silnik 1.5 Ecoboost o mocy 150 KM.
Pierwszym szokiem w czwartej generacji tego kompaktowego samochodu było "zlikwidowanie" czterocylindrowych silników benzynowych, poza modelem ST. Teraz Ford Focus traci również jedną z odmian jednostki 1.5. Dla klientów pozostanie tylko odmiana 1.5 Ecoboost 182 KM (ciekawe jak długo).
Co w zamian? Nowe silniki z systemem miękkiej hybrydy i 48V instalacją. Obie jednostki to 1.0 Ecoboost. Słabsza z nich dysponuje 125 KM, co mniej więcej pokrywa się z dotychczasowym Focusem 1.0 - moc się nie zmieniła. Druga jednostka jest już Wam znana. To silnik 1.0 o mocy 155 KM i momentem obrotowym sięgającym 240 Nm. Napędzał on testowaną przez nas Pumę. I robił to całkiem fajnie, choć nie bez wad. Jedną z nich było zużycie paliwa w trasie.
Trochę słaba to prognoza, choć Niemcy chwalą się, że Ford Focus ze 155-konnym silnikiem będzie średnio palił 4,1 l/100 km (ale wg NEDC!) i miał emisję CO2 na poziomie 93 g/km. To o 17% mniej niż dotychczasowy silnik 1.5 z sześciobiegową, ręczną skrzynią.
Pozostałe silniki pozostaną w ofercie, łącznie z "bezhybrydowym" silnikiem 1.0 Ecoboost o mocy 125 KM.
Poza tym, Focus od nowego roku modelowego dostanie cyfrowe zegary na ekranie o przekątnej 12,3 cala - te same co Kuga i Puma. Poprawi się też nieco lista wyposażenia standardowego.