Ford Mustang 2024 w Polsce nie rozczaruje. Będzie V8, będzie też manual. Znamy ceny
Mamy dla Was doskonały prezent na święta. Po pierwsze - Ford Mustang 2024 trafi do Polski. Po drugie - będzie oferowany z V8. Po trzecie - znamy jego ceny.
Takich aut w zasadzie nie ma już na rynku. Wolnossące V8 stało się rarytasem, którym warto się zainteresować. Do tego tutaj opakowano je kultowym wizualnie nadwoziem, a całość uzbrojono w dobrze zestrojony układ jezdny. Ford Mustang 2024 debiutuje w polskiej ofercie - i to w genialnym wydaniu.
Ford Mustang 2024. W Polsce dostaniemy wersję GT i Dark Horse
Krótko mówiąc, dostajemy tutaj wszystko co najlepsze w gamie tego auta. Wersja GT łączy 5-litrowe V8 i dobrze zbalansowane zawieszenie. Wariant Dark Horse jest z kolei skierowany do osób, które oczekują szczególnych wrażeń z jazdy. Tutaj nawet można skusić się na zabawy na torach wyścigowych, gdyż ten wariant nie boi się ostrej eksploatacji.
Co warto wiedzieć o tym samochodach? Zacznijmy od wersji GT. Tutaj silnik 5.0 V8 generuje 446 KM i 540 Nm. Moc na tylne koła trafi za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej, lub 10-biegowego automatu. Każdy znajdzie więc coś dla siebie. Do tego można wybierać pomiędzy wariantem Fastback (coupe) i Convertible (kabriolet).
Wariant GT wyposażony jest w automatyczną, dwustrefową klimatyzację, podgrzewaną kierownicę, sportowe przednie fotele, projekcyjne reflektory LED, adaptacyjny tempomat, tylne czujniki parkowania i kamerę cofania.
W standardzie dostajemy tutaj także przednie tarcze wentylowane z lakierowanymi zaciskami 6-tłoczkowymi Brembo oraz tylne tarcze wentylowane z zaciskami 4-tłoczkowymi, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Drift oraz Auto Hold.
Jest też funkcja Line-Lock (ułatwiająca palenie gumy) oraz tryby jazdy Normal, Sport, Slippery, Track, Drag Strip oraz Custom.
Ciekawostka - pakiet Peformance stanowi standardowe wyposażenie modelu GT w Europie. Oznacza to obecność przedniego zawieszenia ze wzmocnionymi sprężynami i rozpórką kielichów amortyzatorów. Tylne zawieszenie dostało wzmocniony stabilizator przechyłów nadwozia. Jest też aktywny układ wydechowy z możliwością wyboru trybu pracy.
Ford Mustang GT 2024 Fastback kosztuje w Polsce od 303 500 zł brutto, a Convertible od 323 500 zł.
Dla wymagających jest Ford Mustang Dark Horse 2024
Mówimy tutaj o wersji, która łączy cechy modelu drogowego i auta na tor wyścigowy. To wciąż cywilizowana maszyna, ale oferująca więcej emocji i lepsze prowadzenie. Pojawi się ona w Polsce jako Fastback, z silnikiem 5.0 V8 o mocy 453 KM i 540 Nm przy 5100 obr./min. Tutaj także mamy wybór pomiędzy manualną i automatyczną skrzynią biegów.
Wyróżnikiem wersji Dark Horse jest ostrzejsza stylistyka nadwozia, specjalne 19-calowe felgi, ciemne lampy przednie i zawieszenie MagneRide. Możemy tutaj także zdecydować się na unikalną kolorystkę wnętrza, dostępną z kolorami nadwozia Vapour Blue, Absolute Black oraz Blue Ember. Ten ostatni jest zarezerwowany wyłącznie dla "czarnego konia".
Ford Mustang Dark Horse 2024 kosztuje w Polsce 358 500 zł, wyjściowo
Dopłata do 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów wynosi 15 000 zł. Taka sama kwota obowiązuje w wersji GT.
Ford Mustang 2024 dostępny będzie w ciekawych kolorach
Mowa tutaj o odcieniach Oxford White (bez dopłaty), Race Red, Absolute Black, Carbonized Grey, Dark Matter Grey, Atlas Blue, Grabber Blue oraz Vapour Blue. Mustang GT ma także unikalne odcienie Iconic Silver, Yellow Splash oraz Lucid Red. Lakier Blue Ember jest wyróżnikiem wariantu Dark Horse.
W połowie przyszłego roku dołączą nowe pakiety stylistyczne
Jednym z nich jest Nite Pony, w skład którego wchodzą lakierowane na czarno 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, reflektory z czarnym wykończeniem oraz dach i obudowy lusterek bocznych lakierowane na czarno. Są tutaj także czarne emblematy „Pony” na kracie wlotu powietrza, „GT” na pokrywie bagażnika oraz „5.0” na błotnikach.
Wersja Convertible zyska zaś pakiet California Special. Tutaj znajdziemy 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich z wykończeniem maszynowym, reflektory z czarnym wykończeniem, pasy wzdłuż boków nadwozia z logo GT/CS oraz elementy stylizacyjne. Są to inaczej obszyte boczki drzwi, a także dywaniki oraz górna kratka wlotu powietrza z wykończeniem w stylizacji California Special.
Źródło: Ford