Ford Mustang Dark Horse R jest fabrycznie gotowy do wyścigów. Dostanie własną serię
Z fabryki wyjeżdża już jako gotowa do rywalizacji maszyna - i to nam się podoba! Ford Mustang Dark Horse R 2023 jest stosunkowo tani jak na samochód wyścigowy, dostanie własną serię i ma kompletne wyczynowe wyposażenie. Da się? Jak widać bez problemu.
Błękitny owal rozpoczął dużą ofensywę w świecie motorsportu. Nowy Ford Mustang będzie niebawem stałym widokiem na wielu torach wyścigowych. Pojawi się w kategorii GT3, GT4, a teraz także tworzy własną serię. Ford Mustang Dark Horse R 2023 to wyczynowa wersja tego auta, którą można kupić w salonie. Kosztuje stosunkowo niedużo jak na gotowe do wyścigów auto i niczym nie rozczarowuje.
Ford Mustang Dark Horse R 2023. 145 000 dolarów dzieli od rywalizacji w serii wyścigowej
Pomysł Forda jest bardzo prosty i zarazem genialny. Fabryczny Dark Horse został potraktowany kuracją, która uczyniła z niego proste, ale bardzo skuteczne auto wyścigowe.
Pożegnano tutaj homologację drogową, gdyż i tak domem dla tego auta będą tory wyścigowe. Większość elementów nadwozia przeniesiono wprost z drogowej wersji. Jedynymi różnicami są wyeksponowane uszy dla haków, aby wygodnie wyciągać samochód z pułapek żwirowych.
Nieco więcej "nowości" pojawiło się w kabinie. Tutaj cały komfort odszedł w niepamięć. Wnętrze wypatroszono i pozostawiono nagim, a kierowca dostał kubełkowy fotel i sportową kierownicę Sparco (oczywiście ściąganą). Do tego klasyczne wskaźniki zastąpił ekran przekazujący kluczowe dane, a na desce rozdzielczej znajdziemy wyłącznie przydatne przełączniki.
Pod maską "bez rewolucji", ale z drobnymi poprawkami
Mustang Dark Horse R dostał seryjny 5-litrowy silnik V8, który minimalnie usprawniono. Układ wydechowy dostarczyła Borla, a lepsze chłodzenie dyferencjału i skrzyni biegów ma przydać się na torze. Moc przekracza tutaj 500 KM, ale nie jest dokładnie znana.
Silnik spięto z 6-biegowym manualem, co ucieszy purystów oczekujących dobrej zabawy. Hamulce Brembo przeniesiono z seryjnego auta, co obniża koszty rywalizacji.
Największe zmiany zaszły w zawieszeniu. Tutaj zastosowano amortyzatory Multimatic DSSV i stabilizatory z pełną regulacją, oraz specjalne podkładki do regulacji kąta pochylenia przednich kół. Dzięki temu auto łatwiej "dostroić" do wymagań danego toru wyścigowego.
A te Fordy Mustangi Dark Horse R będą miały dużo pracy. IMSA przygotowuje dla nich specjalną serię
Zgodnie z zapowiedziami będzie to 10-12 wyścigów na 5-6 znanych torach w USA. Stosunkowo niskie koszty udziału, utrzymania samochodu i zakupu maszyny są tutaj dużym plusem. Czy Dark Horse R stanie się sukcesem i wejściem w świat motorsportu dla wielu osób? To pokaże czas.