Ford Mustang traci grunt na swoim własnym rynku. Za to Mustang Mach-E rośnie w USA w siłę
Spalinowy Ford Mustang, legenda motoryzacji i w zasadzie ostatni taki samochód w swoim segmencie, notuje coraz gorsze wyniki sprzedaży w USA. W tym samym czasie elektryczny Mustang Mach-E... rośnie w siłę. To pokazuje, że trendy zmieniają się także poza Europą.
Tego nikt się nie spodziewał. Ford Mustang po raz kolejny nurkuje w wynikach sprzedaż Podczas gdy całkowita sprzedaż marki w USA wzrosła o 7,2% dzięki modelom takim jak Seria F (+12,7%), Bronco (+42,9%) czy Maverick (+10,9%), klasyczny Mustang notuje dalsze spadki. A to nie wszystko
Ford Mustang traci przyczepność na swoim własnym rynku
We wrześniu Ford sprzedał w USA zaledwie 1 803 egzemplarze spalinowego Mustanga. To aż o 32,4% mniej niż rok wcześniej, gdy w tym samym miesiącu nabywców znalazło 2 668 sztuk. W całym trzecim kwartale wynik wyniósł 9 267 aut, co oznacza jedynie symboliczny wzrost o 2,5% względem 2024 roku. Kluczowe pozostają jednak dane narastające od stycznia: 32 818 sztuk wobec 36 485 rok wcześniej, co stanowi spadek o 10,1%.
Jeżeli obecna tendencja się utrzyma, rok 2025 może być najgorszym okresem sprzedażowym w historii tego modelu. Warto przypomnieć, że Mustang w 2023 roku znalazł w USA 48 605 nabywców, w 2024 roku były to 44 003 egzemplarze, a obecne prognozy na 2025 rok wskazują na wynik na poziomie 40-42 tysięcy pojazdów.
Tymczasem Ford Mustang Mach-E sprzedaje się coraz lepiej. Tak, w USA
Absolutnym przeciwieństwem jest to, co dzieje się z wynikami sprzedaży elektrycznego Mustanga Mach-E. W trzecim kwartale 2025 roku sprzedaż tego modelu wyniosła 20 177 sztuk, co stanowi wzrost aż o 50,7% w skali rok do roku.
Co więcej, od stycznia do września 2025 sprzedano 41 962 egzemplarze, czyli o 17,8% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku. Prognozy wskazują, że do końca roku Mach-E osiągnie wynik na poziomie 55-60 tysięcy sprzedanych samochodów, wyraźnie przewyższając klasycznego Mustanga ze spalinowym silnikiem.
Wyniki sprzedaży: Ford Mustang i Mustang Mach-E
| Rok | Mustang (spalinowy) | Mustang Mach-E |
|---|---|---|
| 2023 | 48 605 | 40 771 |
| 2024 | 44 003 | 56 337 |
| 2025* | ~40 000–42 000 | ~55 000–60 000 |
| *Dane prognozowane na podstawie wyników styczeń–wrzesień. |
Choć sprzedaż spalinowego Mustanga spada systematycznie, Ford podkreśla, że model pozostaje istotny w ofercie. Jim Farley, prezes koncernu, w rozmowie z „The Verge” stwierdził, że firma „inwestuje dużo w Mustanga”. Szef marki podkreślił, iż jest to najlepiej sprzedające się sportowe coupé na świecie.
Równocześnie rozważane są nowe warianty, takie jak sedan, odmiana hybrydowa czy nawet wersja terenowa. Ford nie planuje jednak wprowadzenia elektrycznego Mustanga coupe w najbliższym czasie.
Nikt jednak nie spodziewał się, że na rynku amerykańskim spalinowy Mustang stanie się niszowym produktem. Tymczasem Mustang Mach-E jest filarem elektrycznej oferty Forda i skutecznie przyciąga nowych klientów.


