Nowy Ford Puma debiutuje w Polsce. Przygotuj "stówkę bez stówki"
Odświeżony Ford Puma jest już dostępny w polskiej ofercie marki. Sprawdzamy więc ile kosztuje i co oferuje.
Ford Puma przeszedł duży lifting, który gruntownie odświeżył wizerunek tego modelu. Zmieniła się nie tylko stylistyka nadwozia - przede wszystkim debiutuje tutaj całkowicie nowe, bardzo atrakcyjne wnętrze. Drobne zmiany zaszły też pod maską, a ofertę niebawem uzupełni elektryczny wariant.
Ile kosztuje Puma w Polsce? Zobaczcie sami.
"Stówka bez stówki". Ford Puma po liftingu w Polsce startuje od 99 900 złotych
Ofertę otwiera wersja Titanium, która nie jest tania, ale za to oferuje niemal kompletne wyposażenie. Jak widać klienci głównie decydowali się na droższe warianty, stąd też zmiana w cenniku.
W tym modelu w standardzie znajdziemy:
- przyciemniane tylne szyby
- czujniki parkowania z tyłu
- reflektory Full LED ze światłami do jazdy dziennej i światłami mijania wykonanymi w technologii LED
- tylne światła LED
- kamera cofania
- 12-calowy dotykowy ekran systemu SYNC4 z nawigacją satelitarną, bezprzewodową obsługą Android Auto i Apple CarPlay
- Cyfrowe wskaźniki z ekranem 12,8-cala
- automatyczna klimatyzacja
- oświetlenie ambientowe
- tempomat z inteligentnym ogranicznikiem prędkości
W wersji Titanium jest też garść systemów wspierających kierowcę.
Bez dopłaty dostaniemy m.in. system rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Recognition, system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu Lane Keeping Aid czy działąjący w oparciu o informacje z kamery przedniej system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami.
Wersja po liftingu ma uproszczoną gamę. Do wersji Titanium dobierzecie tylko pakiety: Pakiet Winter, Pakiet Driver Assistance, Pakiet Comfort. Te same znajdziecie w wersji ST-Line. Topowa wersja ST zyskała zaś opcjonalny Pakiet Performance.
Poza wariantem Titanium, dostępne są też wersje ST-Line i ST-Line X. Te wyróżnia agresywniejsza stylistyka nadwozia i twardsze zawieszenie. Gamę zamyka model ST, który niestety na dobre żegna się z silnikiem 1.5. Jego miejsce zajmuje 170-konna wersja 1.0 EcoBoost.
Ford Puma 2024 - kompletny cennik
Początkowo błękitny owal zachęca klientów rabatami, które będą dostępne tylko na początku sprzedaży. Później ceny nieco wzrosną. Tak prezentuje się promocyjny cennik konkretnych wersji silnikowych dla wersji Titanium.
- 1.0 EcoBoost Hybrid 125 KM, 6-biegowa manualna skrzynia biegów - od 99 900 zł
- 1.0 EcoBoost Hybrid 125 KM Powershift - od 113 860 zł
- 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM Powershift - od 120 660 zł
- 1.0 EcoBoost Hybrid ST 170 KM Powershift - od 148 560 zł
Po podwyżkach ceny wzrosną odpowiednio do: 110 300 zł, 122 860 zł, 131 160 zł i 163 060 zł.
Wszystkie wersje poza bazową Titanium 125 KM M6 otrzymują dodatkowo Pakiet 4 lata ochrony: Ford Protect, gwarancja i serwis w cenie. Zawiera on ochronę pogwarancyjną do 4 lat lub 80 tysięcy kilometrów, a także bezpłatne przeglądy serwisowe zgodne z harmonogramem do 4 roku eksploatacji lub 80 tysięcy kilometrów. Wszystkie wersje oprócz Titanium otrzymują także ubezpieczenie OC i AC na rok w cenie samochodu.