Nowy Ford Ranger będzie hybrydą, ale zyska też diesla V6

Nowy Ford Ranger jest już na horyzoncie. Do sieci wyciekły wstępne specyfikacje jednostek napędowych - prezentują się one bardzo atrakcyjnie.

Nowy Ford Ranger póki co nie ma większych opóźnień - nawet pomimo pandemii koronawirusa. Współpraca z Volkswagenem rozwija się, a "światowy" pickup Forda nabiera finalnych kształtów. Wiemy też jakie silniki pojawią się w tym samochodzie - australijscy dziennikarze dotarli do potwierdzonych specyfikacji technicznych. Takie same warianty dostaniemy w Europie.

Ford Ranger - Kluczowa odmiana? Hybryda PHEV z silnikiem 2.3 EcoBoost

Zestaw ten to kombinacja jednostki 2.3 EcoBoost z 10-biegową przekładnią automatyczną i silnikiem elektrycznym. Łączna moc tego zestawu ma wynosić 362 KM i aż 680 Nm, co zapowiada świetne osiągi i bardzo dobre możliwości w kwestii uciągu. Nie zdziwi nas też jeśli ta jednostka zagości w nowym Raptorze.

Poza tym pod maską znajdą się też dwa diesle. Bazowy to doskonale znana jednostka 2.0 EcoBlue 210 KM, stosowana już teraz w Rangerze. Druga jednak budzi więcej emocji. Wszystko wskazuje bowiem na to, że dzięki współpracy z Volkswagenem pod maską pojawi się diesel 3.0 V6. Nie ma oficjalnego potwierdzenia dotyczącego pochodzenia tego silnika.

Ford Ranger - na pokładzie zagości wiele nowych technologii

Jedną z nowości będzie tutaj między innymi system SYNC4, z pionowym, 12,8-calowym wyświetlaczem. Nowe multimedia mają obsługiwać m.in. Apple CarPlay i Android Auto w bezprzewodowym wydaniu. Poza tym przed oczami kierowcy pojawią się cyfrowe zegary, wykorzystujące ekran 10,25-cala.

Nowy Ford Ranger - kiedy premiera?

Auto ma wyjechać na drogi w 2021 roku. Nieco później pojawi się jego bliźniak, czyli nowy Amarok.