Gama Skody wzbogacona o odświeżoną Octavię Scout
Nie minął dzień od premiery sportowej odmiany Octavii po modernizacji, a na bezdroża wyjeżdża już odświeżony Scout. Podobnie jak inne siostry, uterenowiona "czeszka" otrzymała nowy front o dyskusyjnej urodzie.
Nie musieliśmy długo czekać, by układanka ułożyła się w całość. Już dziś Skoda postanowiła zabrudzić nową twarz Octavii, wysyłając ją w teren. Tym samym Skoda zakończyła proces odświeżania palety tego modelu. Jak można się było spodziewać, zakres zmian sprowadza się głównie do przemodelowania przedniej części nadwozia i wyposażenia jej w dzielone reflektory charakterystyczne dla poliftingowej Octavii. Trzeba przyznać, że do terenowej odmiany nowe światła pasują najbardziej z całej gamy, choć wciąż wywołują kontrowersje. Z tyłu samochodu znajdziemy te same światła z nowym LED-owym wzorem, co w "zwykłej" Octavii i wariancie RS.
Nowością jest możliwość sprzężenia 150-konnego silnika 2.0 TDI z 7-biegową "skrzynką" DSG. Dotychczas tę jednostkę można było zamówić wyłącznie z 6-biegowym manualem. Pozostałe jednostki, a więc 1.8 TSI (180 KM) i mocniejszy wariant 2.0 TDI (184 KM) będą oferowane bez zmian.
Tak jak w przypadku RS, nie ujawniono jeszcze zdjęć nowego wnętrza, ale możemy spodziewać się tych samych zmian, co w cywilnej Octavii. Co oznacza, że na pokładzie pojawi się standardowo 8-calowy ekran na konsoli centralnej. Natomiast w topowej wersji będziemy obcować z ekranem o przekątnej 9,2" - dokładnie takim samym, jak w odświeżonym Golfie. Co ciekawe, w zmodyfikowanej Octavii zadebiutuje siedzenia wyposażone w funkcję Thermo-Flux polegającą na automatycznym zwiększaniu przepuszczalności powietrza i wilgoci tak, by wygoda podróży była taka sama niezależnie od warunków klimatycznych. Bagażnik bez zmian pochłonie 610 litrów pakunków (po rozłożeniu 1 740 litrów).
Nowy Scout ma wejść do sprzedaży na początku przyszłego roku, a na chwilę przed jego debiutem poznamy zaktualizowany cennik modelu.