Geely wprowadza do polski taniego elektryka. Wygląda ciekawie, oferuje do 410 km zasięgu
Geely EX2 to kolejny model, który pojawi się w polskiej ofercie tej marki. Chiński producent stawia tym razem na mały samochód elektryczny w bardzo niskiej cenie. Ma wejść na podwórko BYD Dolphina Surfa, oferując więcej przestrzeni.
- Geely EX2 (Geome) to trzeci samochód, który pojawi się w ofercie tej marki
- Geely stawia na małego i budżetowego elektryka, widząc w nim potencjał
- Poznałem ten samochód z bliska - wiem czego można się spodziewać
Marka Geely w swojej ofercie ma obecnie dwa samochody - EX5 (elektryczny crossover) i Starray EM-i (hybryda plug-in, SUV). Niebawem w gamie tego producenta zobaczymy jednak więcej modeli, a pierwszym w kolejce jest Geely EX2. Ten samochód w Chinach występuje pod submarką Geome (jako Geely Xingyuan). Co to za samochód, w jakim segmencie się plasuje i co oferuje?
Geely EX2 to auto bliższe segmentowi B, ale w niskiej cenie
To jeden z najnowszych modeli tego koncernu, zaprezentowany we wrześniu 2024 roku. Zbudowano go na platformie GEA (Geely Sustainable Architecture). Ogólnym zamysłem chińskiego producenta było wpasowanie się w segment tanich modeli na prąd. Jednocześnie jednak uznano, że design będzie tutaj nieco bardziej "urozmaicony".
Stąd też dużo krągłości i pastelowe kolory, które mają nieco go wyróżnić z tłumu. Pas przedni w zasadzie pozbawiono większych wyróżników (poza zaokrągloną linią maski), a z tyłu pojawiły się większe światła zachodzące lekko na błotniki. Geely EX2 nie jest też małe - ma 4,1 metra długości i 2650 mm rozstawu osi, co de facto plasuje go w segmencie B.
Wnętrze jest tutaj bardzo proste - widać, że szukano oszczędności na niektórych elementach. Znajdziecie tutaj głównie twardsze plastiki, choć nie mogę być pewien, że wersja dla Europy nie zyska nieco innych tworzyw - to jest bardzo prawdopodobne. Sam design nie ulegnie jednak zmianie. Spodziewajcie się więc dwuramiennej kierownicy, prostej konsoli centralnej z ekran multimediów i wyświetlacza zegarów ukrytego w linii deski rozdzielczej.
Geely EX2 ma oferować do 410 kilometrów zasięgu
Chińska wersja dostępna jest w dwóch wariantach - z akumulatorem o pojemności lekko przekraczającej 30 i 40 kWh. Te wersje oferują odpowiednio 310 i 410 km zasięgu, aczkolwiek najprawdopodobniej mówimy tutaj jeszcze o liczbach zgodnych z normą CTLC.
EX2 tym samym będzie rywalizować zarówno z małymi samochodami (Twingo, Dolphin Surf), jak i nieco większymi (Renault 5, Fiat Grande Panda). Kluczem do sukcesu pozostanie oczywiście kwestia ceny. Tutaj nie udało mi się znaleźć dokładnej odpowiedzi na to pytanie, ale skoro BYD Dolphin Surf jest wskazywany jako główny punkt odniesienia, to nie może to być droższy model.
Jakiej ceny można się spodziewać?
Obecnie małe BYD kosztuje 97 700 złotych w bazowej wersji. Tutaj więc zakładam kwotę w przedziale 95-99 tysięcy złotych za bazowy wariant. Szczegółowe informacje powinny pojawić się w przyszłym roku.


