Genesis GV60 Magma. Elektryczne 600 KM i obietnica nowej serii modelowej

Koreańczycy pokazali ostatnio dużo dobrego. Sporo w tym jednak konceptów. Ale Genesis GV60 Magma jest już seryjną propozycją i "pierwszym tego imienia".

Dozujemy Wam dawki o Genesisie. Nie możecie się zachłysnąć za bardzo. Zresztą, z dużym bólem musimy stwierdzić, że Genesis GV60 Magma, podobnie jak wiele innych modeli, pewnie nigdy nie trafi do Polski. A szkoda, bo choć nowy elektryczny model wydaje się być czymś "znajomym", inżynierowie twierdzą, że w tej marce postawiono na coś zupełnie innego.

Genesis GV60 Magma to Ioniq 5 N, ale w zupełnie innej "przyprawie"

Pójściem po linii najmniejszego oporu byłoby więc zrobienie tego samego, tylko w innym nadwoziu. Ale nie o to chodziło inżynierom Genesisa. GV60 Magma ma mieć zupełnie inny charakter, choć korzystać z tych samych elementów napędu.

Czyli dwa silniki elektryczne, prawdopodobnie moc 609 KM (z trybem Boost podnoszącym ją do 650 KM), 84 kWh akumulatora oraz kilka trybów jazdy do wyboru. W tym oczywiście "tryb Magma".

Ale, jak zapowiadają przedstawiciele marki, będzie to zupełnie inny samochód niż "N-ki". Założeniem nie jest bycie najszybszym na torze, choć i na torze samochód ma się sprawdzać. Auta nowej serii Magma, którą rozpoczyna GV60 to luksus w sportowym wydaniu. GT z mocą, której ma być "wystarczająca ilość". Ponadto nacisk położono na mniejszą masę auta.

Genesis GV60 Magma

Ale przede wszystkim, duża rola będzie inżynierów - programistów. W elektrycznym aucie cały charakter to linijki kodu. Te muszą być napisane zupełnie na nowo. Samochód ma mieć swój unikalny styl.

Wizualnie GV60 Magma to 20 mm niższe zawieszenie, poszerzone nadwozie oraz przeprojektowane zderzaki. Do tego dedykowane, 21-calowe felgi z oponami o szerokości 275 mm. Wnętrze to zmienione materiały, obejmujące ciemny metal, zamsz oraz pomarańczowe akcenty na tapicerce i desce rozdzielczej.

Nowa linia Magma będzie opracowywana w Niemczech, w ośrodku Hyundaia koło Frankfurtu. I auta z tym oznaczeniem powinny pojawić się u naszych zachodnich sąsiadów w 2027 roku. To będzie nie tylko Genesis GV60 Magma, ale również G80 oraz GV80. Docelowo w gamie ma też pojawić się coupe z centralnie umieszczonym silnikiem, póki co znane jako Magma GT Concept.