Genesis GV60 ma bardzo odważne wnętrze. To elektryk tworzony głównie dla Europy

Genesis GV60, czyli kuzyn IONIQ-a 5 i KII EV6, to elektryk tworzony z myślą o rynku europejskim. Bez wątpienia będzie bardzo odważnym autem, co widać po stylistyce wnętrza. Zdjęcia kokpitu tego auta wyciekły właśnie do sieci.

Ktoś bez wątpienia ma dzisiaj zły dzień w Genesisie. Niesforny pracownik postanowił wykorzystać kilka wolnych chwil na sfotografowanie odsłoniętego kokpitu nadchodzącego elektryka marki. To Genesis GV60, czyli konstrukcyjny kuzyn Kii EV6 i IONIQ-a 5. Z tymi autami dzielić będzie architekturę E-GMP, baterie i silniki. Wszystko to ubrane zostanie w nieco odważniejszą formę, która zdecydowanie wyróżnia się z tłumu.

Genesis GV60 ma odlotowe wnętrze

O ile IONIQ 5 jest nowoczesny i minimalistyczny, a KIA EV6 lekko futurystyczna, o tyle GV60 będzie najbardziej "odlotowym" autem z tego zestawu. Kokpit jest tutaj sporym zaskoczeniem. W innych autach marki spotykamy się z raczej zachowawczymi, choć ciekawymi wizualnie formami. Tutaj zaś królują krągłości, które widać na każdym kroku. Mnogość kształtów może być wręcz przytłaczająca, ale w tym szaleństwie jest jakaś metoda. W końcu czasami trzeba wyróżnić się z tłumu, nieprawdaż?

Widać też, że Genesis GV60 wykorzysta szereg elementów zapowiedzianych w studyjnym Genesisie X Concept. Ciekawostką jest obrotowy wybierak kierunku jazdy, który po wyłączeniu auta "obraca się" w drugą stronę. Warto też zwrócić uwagę na cyfrowe lusterka, które raczej nie pojawią się w Europie. Na przykład IONIQ 5 w Korei Południowej oferowany jest już z takimi lusterkami. Na Starym Kontynencie pojawią się one dopiero za jakiś czas, o ile w ogóle - w tej kwestii nie mamy żadnego potwierdzenia ze strony marki.

Genesis GV60 Genesis GV60

Genesis GV60 będzie "tym luksusowym" autem w rodzinie

Koreańczycy mierzą tutaj dość wysoko, a GV60 ma konkurować z samochodami z segmentu premium. Patrząc na jego wymiary można spekulować, że na celownik trafi Audi Q4 E-Tron i Mercedes EQA. Te samochody bez wątpienia będą "najbliższej" nowego Genesisa. Przewagą koreańskiego auta stanie się z pewnością platforma, która podobnie jak MEB w przypadku Q4 E-Tron jest od podstaw opracowana dla aut elektrycznych. Tym samym ilość miejsca w kabinie będzie większa, a lokalizacja baterii bardziej korzystna z punktu widzenia konstrukcji i rozkładu mas.