HiPhi wjeżdża do Europy i zamierza namieszać na rynku. Wyglądem na pewno to zrobi
Kontrowersyjna i budząca wiele emocji marka Human Horizons wchodzi do Europy. Ich modele HiPhi to elektryki o bardzo ekstrawaganckiej stylistyce, ale i o solidnych możliwościach. Czy dla takich samochodów jest miejsce na Starym Kontynencie?
Chińskie marki ostrzą sobie zęby na rynek europejski. Kolejni producenci szykują modele dla Starego Kontynentu, licząc na ich sukces na fali rozwoju elektromobilności. Do tego towarzystwa dołącza Human Horizons, czyli marka-startup, oferująca kontrowersyjne wizualnie auta HiPhi.
Ich strategia zdaje się być przemyślana, ale czy dla takich pojazdów znajdzie się miejsce na rynku?
HiPhi stawia na unikalny wygląd i duży zasięg. W Chinach te auta zyskały uznanie
Human Horizons ma dość ciekawe podejście do tworzenia aut. Pod wyjątkowo ekstrawaganckimi nadwoziami kryją się luksusowe wnętrza, nie odstające pod kątem przestrzeni od wielu flagowych limuzyn marek premium.
To właśnie ten aspekt ma być mocną kartą HiPhi. W ofercie marki są obecnie dwa modele - sedan Z i SUV X. Do gamy lada moment dołączy trzecie auto, noszące literę Y w nazwie. Ma być jeszcze większym SUV-em, choć niewiele o nim w tej chwili wiadomo.
Human Horizons stawia na kraje, w których rozwinięty jest rynek aut BEV
Mowa więc o zachodzie Europy i o krajach skandynawskich. To właśnie tutaj ta chińska marka zamierza postawić swoje pierwsze kroki. Wszystko wskazuje na to, że od razu oferować będą dwa samochody.
Tą bardziej przystępną opcją jest HiPhi X. Ma 5,2 metra długości, oferuje 536 KM i ma akumulator o pojemności 96 kWh. A to oznacza nie tylko duży zasięg, ale też i świetne osiągi. Wszystko to dostajemy w aurze luksusu, gdyż w kabinie znalazły się cztery indywidualne fotele oraz wysokiej jakości materiały wykończeniowe.
Dużo bardziej kontrowersyjną opcją jest HiPhi Z, czyli sedan marki. Jego nadwozie wykończono 4066 ledami, które tworzą pierścień wokół samochodu. Do tego na pokładzie mamy wiele nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, a przednie światła wykorzystują technologię zbliżoną do Digital Light Mercedesa.
Ile takie auta mogą kosztować w Europie?
Na niskie ceny nie ma co liczyć. Według wstępnych estymacji mogą to być kwoty rzędu 90 000 - 100 000 euro za model X i ponad 120 000 euro za model Z. Trudno więc powiedzieć ile osób skusi się na takie maszyny.
Patrząc jednak na to, że chińskie marki zaczynają odnosić małe sukcesy (mowa tu o Nio czy o Hongqi), to HiPhi ma szansę na mały sukces. Warto dodać, że w Chinach ta marka stała się bardzo popularna, nawet pomimo wysokiej ceny samochodów.