Honda Civic Type R 2023. Mocniejsza i szybsza, ale musicie w to uwierzyć
Hothatche jeszcze żyją - i mają się doskonale. Honda Civic Type R 2023 ma być we wszystkim lepsza od poprzedniczki, ale musicie uwierzyć na słowo marce.
Ulubienica fanów japońskiej motoryzacji powraca w nowym wydaniu. Honda Civic Type R 2023 zapowiadana była od dawna, a w maskowaniu kręciła się po drogach i torach testowych od niemal dwóch lat. Japończycy nie bez powodu dali sobie tyle czasu na przygotowanie tego auta. Ma to być najlepsze wydanie Civica Type R w historii. Póki co jednak tylko taka informacja Was zadowoli.
Honda Civic Type R 2023 jest owiana tajemnicą
Mam wrażenie, że producenci po prostu lubią nas drażnić. Coraz częściej najpierw poznajemy wygląd auta, a dopiero po jakimś czasie dostajemy komplet danych technicznych.
I dokładnie tak jest w tym przypadku. Civica Type R możecie póki co podziwiać - a jest tutaj na co popatrzeć. Jeśli jednak interesują Was cyfry i konkretne liczby, to niestety musicie uzbroić się w cierpliwość.
Co możemy powiedzieć o tym aucie? Według Hondy jest przede wszystkim dużo szybsze i lepsze od poprzednika. Ma też być mocniejsze, a to oznacza ponad 320 KM trafiających na przednią oś. Oczywiście musicie machać lewarkiem (co bardzo nas cieszy, jest 6 biegów do dyspozycji), a konie wędrują na asfalt przy wsparciu szpery.
Przyglądając się z uwagą zdjęciom zauważycie też kilka ciekawostek. Na przykład felgi mają tutaj 19 cali i obuto je w opony Michelin Pilot Sport 4S. W poprzedniku koła były o cal większe. Czyżby Honda uznała, że mniejsze koła to mniejsza masa nieresorowana, a co za tym idzie - lepsze właściwości jezdne?
Serce się tutaj nie zmieniło - to wciąż dwulitrowa jednostka K20. Przeszła ona jednak szereg modyfikacji, które zmieniły jej charakterystykę. Na jaką? O tym zapewne przekonamy się dopiero za jakiś czas.
Honda Civic Type R 2023 wygląda naprawdę dobrze
I można to powiedzieć z czystym sumieniem. Linia nadwozia nowej, jedenastej już generacji Civica, jest dość prosta, ale bardzo "schludna". Tutaj podkreślają ją typowe dla Hondy z tabliczką Type R dodatki. Skrzydło na pokrywie bagażnika wygląda rasowo, a masywniejsze zderzaki podkreślają sportowy wygląd auta.
Zachowano tutaj także specyficzny układ wydechowy z trzema końcówkami wyprowadzonymi centralnie w zderzaku.
Kabina to festiwal klasycznego Type R. Czerwone kubełkowe fotele obszyte materiałem zbliżonym do zamszu oraz czerwona wykładzina podłogi tworzą idealny kontrast do czerni pozostałych elementów. Debiutuje tutaj także sportowa kierownica i nowy układ cyfrowego zestawu zegarów. Na kratce wentylacyjnej pojawiła się z kolei tabliczka z numerem seryjnym tego auta.
Poza tym dostajemy wszystko, co w nowym Civicu - od dobrych multimediów, przez lepsze materiały wykończeniowe, aż po większą ilość miejsca w kabinie. Samochód dostaniecie w kolorach Rallye Red, Racing Blue Pearl, Crystal Black Pearl, Sonic Grey Pearl i oczywiście w odcieniu Championship White.
Nowością jest też system LogG, który pozwala na wgląd w pełną telemetrię auta. To coś, co z pewnością przyda się na torze wyścigowym.
To kiedy poznamy szczegóły o Hondzie Civic Type R?
Niebawem - zapewne bliżej jesieni. Wtedy Honda nie tylko pochwali się informacjami i danymi technicznymi na temat tego auta, ale także poznamy jego ceny.