Honda Civic Type R będzie miała 10 KM i 20 Nm więcej niż poprzednik

Honda Civic Type R debiutuje w odcinkach niczym telenowela. Udało się jednak poznać szczegóły jednostki napędowej. Ktoś się wysypał.

Japończycy na razie nie powiedzieli zbyt wiele o nowym hothatchu. Honda Civic Type R będzie miała "potrójny" wydech, duży spoiler i nieco łagodniejszy wygląd od poprzednika. Słyszeliśmy też jak brzmi i podejrzewaliśmy, że pod maską znajdzie się doładowany, czterocylindrowy silnik K20. Ale żadnych szczegółów technicznych na razie nie ujawniono.

Ale coś już wiemy, dzięki broszurce. Honda zaczęła rozsyłać informacje o nowym modelu dla przyszłych klientów. A jeden z nich podzielił się danymi w internecie.

Honda Civic Type R będzie miała 330 KM

Z broszury wynika, że doładowany, dwulitrowy silnik z poprzednika zyskał 10 KM i teraz dysponuje mocą 330 KM przy 6500 obr./min. Moment obrotowy także wzrósł - będzie wynosić 420 Nm od 2600 obr./min. Dotychczasowy japoński model miał ich 400.

Biorąc pod uwagę, że europejski i amerykański model miały nieco niższą moc niż Honda Civic Type R w Kraju Kwitnącej Wiśni. Dokładnie o 10 KM. Więc jest możliwe, że my dostaniemy "Type R" w wariancie 320 KM. Ale to nic pewnego. Coś wiemy, ale niedużo. Znowu może okazać się, że mocniejszego Civica otrzymają tylko Japończycy, a my będziemy musieli zadowolić się mniej więcej tymi samymi parametrami co dotychczas.

Honda Civic Type R

Tak czy inaczej, moc w nowym modelu FL5 będzie przenoszona na przednią oś przez sześciobiegową skrzynię manualną. Żadnego AWD i hybrydy. Za to mniejsze koła niż w FK8. Mamy tutaj 19" obręcze, na które naciągnięto Michelin Pilot Sport 4S. W dotychczasowym modelu były Continentale ContiSport 6, za to węższe. Opony zmienił rozmiar z 245/30R20 na 265/30R19.

Do tego oczywiście szpera oraz wysoka sztywność konstrukcji. Według Hondy, to ma być najlepszy Type R w historii. Ciekawi też jesteśmy, ile będzie ważyć, skoro Japończycy chwalą się, że auto będzie naprawdę lekkie.

Więcej szczegółów poznamy na jesieni, kiedy samochód będzie miał pełną premierę. Przy okazji, Honda Civic Type R będzie ostatnim w pełni spalinowym autem oferowanym w Europie. Do salonów powinna trafić na początku przyszłego roku.

źródło: Tire Meets Roads