Honda Civic Type-R zmierza do Genewy
Obok zacnego grona debiutujących w Genewie superaut, pojawi się także japoński zawodnik. Może nie równie ekskluzywny, ale za to wzbudzający podobne pożądanie. Już w marcu poznamy produkcyjną wersję Hondy Civic Type-R!
Hondy Civic Type-R nie trzeba nikomu przedstawiać. Japoński hatchback solennie zapracował na swoją rozpoznawalność i nie bez powodu budzi w niektórych większą ekscytację niż Ferrari 812 Superfast. Brutalna odmiana zbudowana na bazie dziesiątej już generacji popularnego Civica pokaże genewskiej publiczności, jak wygląda prawdziwy hothatch. Japoński rodowód zobowiązuje.
Produkcyjna wersja Civica Type-R będzie dzieliła miejsce wystawowe z jej zupełnymi przeciwieństwami - wodorową Hondą Clarity Fuel Cell i studyjną Hondą NeuV. Jak mówi przedstawicielstwo Hondy "zupełnie nowy Civic Type-R będzie gwoździem programu na stoisku Hondy". Nowy hothatch został zaprojektowany tak, by dostarczać największej przyjemności z jazdy w całym segmencie. Czym Japończycy zamierzają tego dokonać? Wiemy już, że pod maskę gorącego kompaktu trafi turbodoładowana jednostka 2.0 VTEC. Nieznane są jeszcze parametry silnika, ale według najnowszych informacji można się spodziewać przynajmniej 310 KM i 400 Nm momentu obrotowego.
Co ciekawe, Honda nie zamierza iść w ślady Forda i na przekór powszechnemu przekonaniu o wyższości napędu na wszystkie koła, pozostaje przy napędzie przednim. Wbrew plotkom, które obiegły sieć pod koniec zeszłego roku Honda nie zdecyduje się na zastosowanie automatycznej skrzyni CVT. Przełożenia będzie można zmieniać, korzystając tylko z 6-biegowej skrzyni manualnej.
Oficjalne i szczegółowe informacje odnośnie napędu poznamy dopiero podczas debiutu na Salonie Samochodowym w Genewie. Produkcja w brytyjskiej fabryce Hondy w Swindon ma ruszyć jeszcze tego lata, skąd samochód będzie eksportowany na wszystkie strony świata - także do ojczystej Japonii. A po raz pierwszy również do Stanów Zjednoczonych, gdzie do tej pory wszystkie auta z oznaczeniem "Type-R" sprzedawano pod marką Acura.