Honda drugi raz wchodzi do tej samej rzeki. Nadchodzi mały elektryk
Honda szykuje dużo nowości, a wśród nich będzie znowu... miejski elektryk. Tym razem jednak przyjmie zupełnie inną postać, choć znowu nie będzie oczywisty wizualnie.
- Honda szykuje się do premiery nowych modeli
- W Goodwood zadebiutuje nowy miejski elektryk marki
- Model Super EV Concept ma być szczególnie wydajny i pojemny
Honda e to samochód, który bez chwili zawahania można nazwać wielką wpadką. Mamy tutaj do czynienia z jednym z tych przypadków, w których dziennikarze chwalili wygląd tego auta, ale rynek aż tak go nie pokochał. Do tego problemem była niska wydajność, skromny zasięg i wysoka cena.
Liczby nie kłamią - łącznie sprzedano niecałe 15 000 egzemplarzy Hondy e. Do tego ten model pokazuje, jak szybko zmieniły się standardy w segmencie A. W momencie premiery tego auta bateria o pojemności 35,5 kWh zdawała się być sensownym wyborem. Tymczasem teraz Hyundai Inster oferuje akumulatory o pojemności 42 i 49 kWh.
Japończycy wyciągnęli wnioski ze swojej porażki i podchodzą do segmentu A po raz drugi. Tym razem także dostaniemy ciekawe wizualnie auto, ale już znacznie bardziej dopracowane.
Honda Super EV Concept ma być kluczowym graczem w segmencie małych elektryków
Póki co Japończycy pochwalili się dopiero pierwszym zwiastunem, na którym zaprezentowali sylwetkę tego auta. Przypomina on nieco przebudowanego Instera, z masywnymi nadkolami. Widać tutaj inspirację kei-carami, choć oczywiście punktem wyjścia nie była tutaj żadna z japońskich konstrukcji marki.
Model Super EV Concept ma stać się produkcyjnym autem już za kilkanaście miesięcy. W Goodwood zadebiutuje jednak jeszcze jako model studyjny, obok innych nowości marki.
Podczas kultowego Festiwalu Prędkości zobaczymy między innymi nową Prelude (już w produkcyjnym wydaniu), a także prototyp SUV-a z "Serii Zero". Mowa tutaj o nowym elektryku, zbudowanym na opracowanej od podstaw platformie. Połączy on dość odlotowy wygląd z wysoką wydajnością. Te cechy mają sprawić, że będzie jedną z najciekawszych propozycji w swoim segmencie.
Oczywiście wszystko zależy od cen. Honda w tej kwestii nie popisuje się, a w przypadku segmentu A (a także segmentu SUV-ów) jest to teraz kluczowy czynnik wpływający na wybór. Pozostaje więc liczyć na to, że Japończycy podejdą do tego tematu w odpowiedni sposób.