Honda HR-V stanie się elektrycznym crossoverem. Prototypy wyjechały na drogi

Nowa Honda HR-V niebawem trafi na rynek - rozpoczęły się już test nowej generacji, która zyska także w pełni elektryczny wariant.

Dość niespodziewanie szpiedzy motoryzacyjni przyłapali na drodze samochód, którego raczej się nie spodziewaliśmy. To nowa Honda HR-V, która będzie jednym z ważniejszych dla tej marki modeli w Europie. Okazuje się, że wbrew pozorom wiemy o niej dość dużo. Oto czego możecie się spodziewać.

Honda HR-V będzie wierna studyjnemu modelowi SUV e:concept

Klikając tutaj zobaczycie zdjęcia zamaskowanego auta, które sfotografowano podczas testów w Niemczech. Tymczasem poniżej znajduje się zdjęcie modelu SUV e:concept. zaprezentowanego w ubiegłym roku w Chinach.

Honda HR-V

Widzicie podobieństwo? Honda zdecydowała się na wdrożenie w życie tego projektu, choć w nieco "uspokojonej" i urealnionej formie. Przede wszystkim trzydrzwiowe nadwozie ustąpi miejsca pięciodrzwiowemu, co jest dobrym pomysłem. Choć po cichu tęsknimy za trzydrzwiowymi samochodami, to jednak ich praktyczność była zdecydowanie gorsza, co przekładało się na udział w sprzedaży rzadko przekraczała 1%. Wiecie, księgowych nie da się oszukać.

Nowa Honda HR-V na pewno wyróżni się z tłumu. Agresywnie stylizowany front i ciekawy tył z nietypowo poprowadzoną linią dachu stworzą dość charakterystyczną bryłę. Być może nieco ucierpi na tym praktyczność, ale to chyba najmniejszy problem w tej chwili. Honda ma świadomość, że styl auta odgrywa dla wielu osób coraz większą rolę przy wyborze samochodu.

Honda HR-V będzie oferowana w wersji spalinowej i elektrycznej

Auto, które sfotografowano podczas testów ewidentnie wyposażone było w jednostkę spalinową. Trudno powiedzieć jaką, gdyż Honda robi w tej kwestii ogromne przetasowania. Premiera europejskiej wersji nowego Civica może rzucić nieco więcej światła na ten temat. Na pewno możemy spodziewać się hybrydy lub zelektryfiowanego wariantu - być może w wydaniu MHEV.

Pewniakiem jest także wariant elektryczny. Aby utrzymać się w Europie Honda musi wejść w segment aut na prąd. Samochód tej wielkości może być idealnym kandydatem na bestseller. Kluczem jest jednak wybór właściwej baterii. Japończycy powinni wyciągnąć wnioski z modelu e, który sprzedaje się znacznie poniżej oczekiwań i nie oferuje wybitnego zasięgu.

Na celowniku może być tutaj Mazda MX-30, która w Japonii oferowana jest z silnikiem spalinowym, zaś w Europie dostanie range extender w formie silnika Wankla. Być może Honda chce pójść w podobnym kierunku, wyposażając wersję spalinową w swój zaawansowany i skomplikowany system hybrydowy e:HEV, dopełniając go stricte elektrycznym modelem.

Nowa Honda HR-V może zadebiutować jeszcze w tym roku

Japończycy starają się podkręcić tempo, aby poprawić swoją sytuację na rynku europejskim. Według źródeł zbliżonych do marki premiera może mieć miejsce już pomiędzy marcem a majem bieżącego roku. Obok Civica będzie to więc druga ważna nowość, którą poznamy w najbliższych miesiącach.