Honda S2000 już fabrycznie jest szalona. Ta przebija skalę

Honda S2000 to wymagający samochód. Dorzućcie do niego jednak szereg modyfikacji, a stanie się maszyną dla bardzo doświadczonych...

Honda S2000, zwłaszcza w wersji sprzed liftingu, to samochód dla osób o stalowych nerwach i szybkich rękach. Co więc dzieje się w momencie, w którym dokładacie do niej niemal wyczynowy zestaw aerodynamiczny i wyjątkowy silnik?

Firma Bulletproof Automotive z Los Angeles zaprezentowała wyjątkową wersję kultowego japońskiego roadstera. Samochód nazwano BP25, gdyż powstał z okazji 25-lecia działalności marki. Projekt pokazuje, jak daleko można przesunąć granice modyfikacji japońskiego roadstera - w zasadzie kształt i platforma to jedyne elementy, które łączą go z oryginałem.

Ta Honda S2000 ma silnik, który kręci się do 10 000 obrotów. Nie jest to japońska jednostka

Pod maską pracuje 2,0-litrowy silnik czterocylindrowy z kompresorem Vortech V2-Si. Jednostka osiąga ponad 580 KM przy 9300 obr./min i może kręcić się aż do 10 000 obr./min. Aby zapewnić odpowiednie parametry, zastosowano tytanowy układ wydechowy Amuse, wtryski Injector Dynamics oraz chłodnicę Science of Speed. Dzięki temu samochód reaguje błyskawicznie na każde dodanie gazu. Moc trafia niezmiennie na tylne koła.

Napęd przenosi sześciobiegowa skrzynia manualna AP2 z krótkim lewarkiem i lekkim kołem zamachowym ACT. Kierowca ma pełną kontrolę, bo za trakcję odpowiada mechanizm różnicowy ASM/Drexler LSD. Zawieszenie przygotowano w oparciu o zestaw Top Secret Super Dampers Coilover (regulowany gwint), a zestaw uzupełniają części J’s Racing, Spoon i EVS.

Honda S2000 Bulletproof

Najważniejsze jest gruntownie przebudowane nadwozie

Otrzymało ono pakiet Varis Dark Panther widebody wykonany z włókna węglowego. Widać duże wloty powietrza, lekką klapę bagażnika oraz potężne tylne skrzydło. Całość pomalowano w odcień Lamborghini Balloon White, co stanowi nawiązanie do pierwszego auta Bulletproof, czyli Concept One.

S2000 porusza się na 19-calowych felgach BP-RW Evolution, inspirowanych japońską techniką Tsuchime, z oponami Toyo Proxes R888R w rozmiarze 295/30ZR19. Układ hamulcowy tworzą zaciski Brembo Pista - sześciotłoczkowe z przodu i czterotłoczkowe z tyłu.

Kabina zyskała fotele RS-G Limited Edition Super Start, kierownicę Mugen, klatkę bezpieczeństwa Mugen oraz pasy Willians FIA. Wnętrze pokrywa czarna Alcantara na desce, drzwiach i podsufitce. Honda S2000 BP25 zadebiutowała na targach SEMA w Las Vegas i pozostaje tam na ekspozycji do 7 listopada.