Honda ZR-V, ale fajniejsza, ładniejsza i szybsza. Wystarczyło dać napis Acura

Acura nigdy oficjalnie nie trafiła do Europy. A szkoda, bo Honda ZR-V w wydaniu tej marki jest po prostu dużo fajniejsza.

  • Acura ADX to najmniejszy crossover tej "luksusowej" marki Hondy
  • Bazuje na Hondzie ZR-V, znanej w USA jako HR-V
  • Pod maską jest silnik 1.5 Turbo

Honda HR-V w Europie to mały crossover z segmentu B. W USA pod tą samą nazwą kryje się model, który nam jest znany jako... Honda ZR-V. Niezbadane są czasami wyroki działów marketingu różnych firm. Japończycy zrobili zamieszanie w nazewnictwie, a teraz dokładają do tego jeszcze jeden samochód, który bazuje na amerykańskim HR-V, czyli europejskim ZR-V. Nadążacie?

Nazywa się Acura ADX i jest po prostu dużo ciekawszym wizualnie wydaniem tego kompaktowego crossovera. Do tej postawiono tutaj na odważną kolorystykę i na lepsze wyposażenie. W zasadzie wad... praktycznie nie ma.

Honda ZR-V w Europie jest dość zwyczajna i spokojna. Acura ADX daje jej nowy charakter

Powiedzmy sobie szczerze - projekt modelu ZR-V nie należy do najwybitniejszych. Ma swoje plusy, ale ogólnie rzecz biorąc jest to dość mdły i nijaki samochód. Japończycy jak widać mieli na niego ciekawą koncepcję, ale wymagało to zmiany znaczka.

Acura, przynajmniej w teorii, miała być "Lexusem Hondy", tak jak Infiniti w Nissanie. W praktyce przyjęto tutaj inny kierunek. Zamiast na luksus, Acura stawia na lepsze wyposażenie i na bardziej sportowy charakter. To pozwoliło jej zapełnić nietypową niszę na rynku. Oczywiście przyniosło to także wielu fanów tej marce.

Acura ADX Honda ZR-V

ADX, czyli nasz ZR-V, prezentuje się ciekawie. Ma nowy pas przedni, przywodzący na myśl inne samochody tej marki. Jest on zdecydowanie bardziej agresywny wizualnie i łatwiej wpada w oko. Tył też się zmienił, choć nie w takim stopniu, jak front. Węższe lampy mają inną sygnaturę świetlną, ale ich kształt jest mniej więcej zbliżony do designu Hondy.

Najmniej nowości znajdziemy w kabinie - tutaj Acura ADX i Honda ZR-V/HR-V są do siebie bardzo podobne. Ta "sportowa i luksusowa" dywizja Hondy dostała za to lepsze wyposażenie i ciekawsze wykończenie. Poprawiono materiały, wprowadzono nagłośnienie Bang&Olufsen, a w ofercie tapicerek pojawiły się dość odważne konfiguracje kolorystyczne.

Pod maską Acury ADX jest silnik 1.5 Turbo

W Europie ZR-V korzysta z 2-litrowej hybrydy, która generuje ponad 180 KM. W USA pod maską znalazł się silnik 1.5 Turbo w wersji 203-konnej. Moc na koła przekazuje przekładnia CVT. Nie brzmi to jak idealny zestaw, ale Honda akurat zna się na robieniu takich konstrukcji.

Oczywiście Acura ADX będzie dostępna tylko i wyłącznie w USA. Nie spodziewamy się też, aby ktokolwiek widział w niej ciekawego kandydata do importu do Europy. Acura akurat w tej kwestii jest daleko za Lexusem, czy nawet Infiniti.