Czerwony Sztandar zatknięto mocno. Hongqi poszerza ofertę w Polsce dzięki AADC

Najstarsza chińska marka, czyli Hongqi, poszerza swoją ofertę w Polsce. Dystrybutorem jest AADC, znane z wprowadzania innych marek z Państwa Środka. W ofercie ma być pełna gama tego producenta.

Założona w 1958 roku marka Hongqi, należąca do koncernu FAW, to jedna z najbardziej prestiżowych (w tradycyjnym tego słowa rozumieniu) marek w Chinach. Do tej pory na polskim rynku była dostępna w ograniczonym zakresie, dzięki elektrycznemu SUV-owi E-HS9. Którego zresztą dla Was przetestowaliśmy.

Tymczasem AADC (Asian Automotive Distribution Center), które odpowiada m. in. za dystrybucję w Polsce marek BAIC Beijing, Forthing, DFSK, Kove, czy koreańskiego KGM, została również dystrybutorem marki Hongqi. Ciekawie zapowiada się oferta, bo firma planuje wprowadzić na nasz rynek pełną gamę modelową.

Pełna gama Hongqi - dwa SUV-y i dużo sedanów. Będzie też V6, i żadnych elektryków

I to jest ciekawe. Oczywiście, na początku do oferty trafią modele HS3 i HS5.

HS3 konkurować będzie w segmencie C-SUV, oferując długość 4,6 metra oraz dwie jednostki napędowe. Na początku pojawi się oczywiście 1.5 Turbo, z dwusprzęgłowym "automatem", ale pod koniec roku ma trafić też odmiana 2.0 Turbo z napędem na obie osie.

Hongqi

Hongqi HS5 jest dłuższe o 10 cm i w standardzie ma silnik 2.0 Turbo i napęd AWD. Moc przenoszona jest przez ośmiobiegowy automat.

Te auta stanowić będą pewnie trzon oferty, ale AADC planuje też dużo sedanów, które w Chinach stanowią wciąż ważny element rynku.

Do Polski trafią H5, H6 oraz flagowy H9.

Żaden z nich nie jest małym autem. H5 ma 4,99 metra długości, więc mówimy o samochodzie, który celować będzie m.in. w segment Toyoty Camry czy Skody Superb. W ofercie dwa silniki - 1.5 Turbo oraz 2.0 Turbo.

Z kolei Hongqi H6 to dynamicznie narysowany model z 245-konnym silnikiem benzynowym. Bazuje na modelu H5. To trochę taki Arteon w gamie chińskiej marki.

Ciekawostką na pewno będzie model H9. Wielka, flagowa limuzyna na chińskim rynku pozycjonowana jest w segmencie F. Ma 5,14 metra długości, a w wyposażeniu m.in. pneumatyczne zawieszenie, skórzaną tapicerkę i funkcję aktywnej redukcji hałasu. Na początku będzie miała pod maską dwulitrowy silnik z układem hybrydowym, ale planowane jest też wprowadzenie wersji z silnikiem V6.

Hongqi

Bardzo "nienowoczesna" gama, ale niezmiernie ciekawa.

Samochody Hongqi dzięki AADC pojawią się w Polsce w połowie roku. Do końca 2025 dotrze tu 1000 samochodów, a klienci będą mogli je obejrzeć i kupić w jednym z 10 salonów w całym kraju.

Każdy z nich będzie objęty 5-letnią gwarancją z limitem przebiegu 150 tys. km. Ceny? Firma na razie informuje, że strategią marki jest oferowanie modeli kompletnie wyposażonych w cenie podstawowych aut konkurencji.

Czekamy więc na szczegóły.