Hybrid Charger podniesie moc Twojej trzylitrowej "M-ki" nawet do 1000 KM
Firma Infinitas, która specjalizuje się w wyczynowych częściach do BMW, pokazała zestawy "Hybrid Charger", które mogą znacznie podnieść moc w M2, M3 i M4.
Niemiecka firma Infinitas specjalizuje się w budowie i sprzedaży części podnoszących moc i poprawiających osiagi w BMW M. Nowością w ofercie jest Hybrid Charger, system podnoszący moc w silnikach S55B30. Napędzają one M3, M4 oraz M2 z serii F8x.
Hybrid Charger nie jest niczym nowym
System składa się z podłączonego do turbosprężarek kompresora. Podobny patent stosuje Volvo w swoich silnikach diesla. Kompresor spręża powietrze, przed wtłoczeniem go do turbosprężarki. Dzięki temu do turbiny wchodzi go więcej, pod wyższym ciśnieniem. Efekt? Więcej mocy, mniejsza turbodziura, poprawiona reakcja na gaz i lepsza praca silnika.
Hybrid Charger dostępny jest w pięciu wersjach. Podstawowa podnosi moc w sześciocylindrowym silniku do około 600 KM i 800 Nm, a maksymalny przyrost to 190 KM i 250 Nm względem serii. Zestaw składa się ze sprężarki, nowego paska osprzętu, układu dolotowego, chłodnicy powietrza (między kompresorem a sprężarką) oraz oczywiście nowej mapy silnika.
Kosztuje 6 998 Euro + 2 112 Euro za instalację.
Następny poziom, to zestaw Hybrid Charger SK2, który podnosi moc o kolejne 100 KM i 100 Nm. Odmiana SK2CS dorzuca kolejne 100 KM (moment pozostaje bez zmian, na poziomie 900 Nm). Dla tych, dla których to za mało, jest system SK3. W nim BMW M2 może mieć 900 KM i 1000 Nm. Mało? No to mamy topowy wariant. Hybrid Charger SK3RR jest w stanie dostarczyć kierowcy nawet 1000 KM i 1100 Nm.
Niestety, Infinitas nie ujawnił informacji, czy te największe pakiety są w jakiś znacząco większy sposób rozbudowane. Ani ile kosztują. Te informacje dopiero się pojawią. Można się jednak spodziewać, że cena będzie kilkukrotnie wyższa niż podstawowego zestawu.