Hyundai Elantra N pokazuje, że kompaktowy sedan NIE MUSI być nudny
To jest właśnie ta nowoczesna koreańska fantazja. Hyundai Elantra N łączy kompaktowego sedana z 280-konnym silnikiem i unikalnym układem jezdnym. Szaleństwo?
Według niektórych Hyundai Elantra jest budżetowym samochodem. W przypadku nowej generacji ciężko jest się z tym zgodzić, gdyż oferuje ona standard wyższy od modelu i30, pomijając zerową ofertę silnikową. Ta jednak zostaje właśnie rozszerzona - i to w szalony sposób. Oto Hyundai Elantra N, czyli 280-konna limuzyna o prawdziwie sportowych możliwościach.
Hyundai Elantra N 2022 - ten samochód potrafi wiele
Koreańczycy naprawdę rozkręcili się ze swoim działem N. Tworzone tutaj auta oferują wzorowe właściwości jezdne i unikalne możliwości, dzięki którym są tak cenione na rynku. Jeszcze kilka lat temu nikt by nie pomyślał, że tak modnym i popularnym wśród młodych osób samochodem będzie i30. Ba, to auto, w którym wręcz warto pokazać się w towarzystwie.
Hyundai Elantra N idzie tą samą drogą, choć oferuje nieco inny zestaw cech.Koreańczycy wrzucili tutaj oczywiście swoją dwulitrową benzynę, oferującą 280 KM. Spięto ją jednak z 8-biegowym automatem DCT (niczym w Konie N), rezygnując ze skrzyni manualnej. Moc trafia na przednie koła, a w jej przekazaniu na asfalt pomaga dyferencjał e-LSD. Sama konstrukcja osi ma w sobie z kolei nawiązania do WRC, co pomaga zniwelować tak zwane "torque steering", czyli zjawisko wyrywania kierownicy z rąk przy mocno wciśniętym gazie na skręconych kołach. To oczywiście przekłada się na znacznie lepsze właściwości jezdne i większą pewność prowadzenia.
Koreańczycy poczynili też inne cuda
Nie zapomniano tutaj o wydajnym układzie hamulcowym i o usztywnieniu całego nadwozia. 19-calowe koła standardowo obute są z kolei w opony Michelin Pilot Sport 4S, co sugeruje rewelacyjną trakcję i zapas przyczepności podczas szybkiej jazdy.
Nie zapomniano też o zmianie wyglądu. Agresywnie stylizowane zderzaki to jedna strona medalu. Ich krzykliwość podkreśla dodatkowo masywny spoiler na pokrywie bagażnika. W kabinie znalazło się zaś miejsce na kubełkowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Pojawiła się tutaj również nowa kierownica i zmieniony zestaw cyfrowych wskaźników.
Hyundai Elantra N 2022 raczej nie będzie nam dany. Ten samochód trafi do oferty w Korei Południowej i w USA oraz w Australii. My mamy do dyspozycji modele i20, i30 i Kona N, co i tak powinno nas zadowolić.