Hyundai IONIQ 6 2023 - CENA. Tesla jeszcze śpi spokojnie
Hyundai IONIQ 6 2023 wjeżdża wreszcie do polskiej oferty. Jeśli jednak wejdziecie na stronę producenta, to nie dowiecie się z niej zbyt wiele. Podana tam kwota jest możliwa do uzyskania tylko przez wybrane osoby.
Producenci samochodów ostatnio nabyli brzydkiego nawyku mocnego przekłamywania w kwestii cen swoich samochodów. Hyundai IONIQ 6 2023 to idealny przykład. Wreszcie poznaliśmy cennik tego auta i pierwsza kwota, która uderza nas na stronie internetowej, wygląda dość atrakcyjnie.
Później jednak nurkujemy w danych i widzimy, że owszem - jest ona możliwa do uzyskania, ale po dopłatach i to przy posiadaniu karty dużej rodziny. Krótko mówiąc: jest więc to propozycja dla garstki osób. Zobaczmy więc ile naprawdę kosztuje IONIQ 6.
Hyundai IONIQ 6 2023 - CENA
Do wyboru mamy dwie wersje napędowe - RWD i AWD. Słabsza generuje 229 KM, mocniejsza 325 KM. Póki co dostępny jest tylko jeden akumulator o pojemności 77 kWh, oferujący w wersji RWD do 610 kilometrów zasięgu.
Wygląda to bardzo obiecująco. Do tego w standardzie dostajemy wszystko, gdyż w ofercie jest jedna wersja wyposażeniowa o nazwie UNIQ. Na pokładzie znajdziemy więc cały przekrój opcji, od świateł matrycowych, po nagłośnienie Bose.
Lista opcji ogranicza się do lakierów (matowych i metalicznych) i cyfrowych lusterek (nie wartych uwagi).
Hyundai IONIQ 6 RWD kosztuje wyjściowo 284 900 złotych, zaś wersja AWD wyceniona została na 304 900 złotych.
Dopiero od tych kwot możemy odjąć dopłaty rządowe
I wtedy faktycznie, IONIQ 6 RWD może kosztować tylko 257 900 złotych (przy karcie dużej rodziny). Niemniej jest to wprowadzanie w błąd, które może rozczarować wiele osób.
Poza tym nie każdy kupując auto elektryczne zdecyduje się na dopłatę, głównie ze względu na specyficzny system ich pozyskiwania i konieczność jeżdżenia z wielką naklejką na pokrywie bagażnika. Wbrew pozorom ten drobny fakt sprawia, że szereg osób (miałem z nimi do czynienia) po prostu woli zapłacić więcej, ale mieć spokój. Jestem w stanie to zrozumieć.
W przyszłości ofertę może uzupełnić wersja z mniejszym akumulatorem
Nie spodziewałbym się jednak jej rychłego debiutu. Hyundai IONIQ 6 2023 i tak musi przebić się przez specyficzny polski rynek, gdzie mimo wszystko liczba ładowarek i udogodnień dla samochodów elektrycznych jest wciąż skromna.
Gdy te auta spopularyzują się, to Koreańczycy zapewne pomyślą o poszerzeniu oferty. Teraz pozostaje więc zakup najwydajniejszej wersji, zapewniającej solidny zasięg. W cenie auta dostajemy także 5-letnią gwarancję z pełnym assistance.