Tak wyglądają piksele na kołach. Hyundai IONIQ 7 stawia na rozmiar XXL

Rozmiar XXL w koreańskim wydaniu robi wrażenie. Oto kuzyn Kii EV9, który postawi na nieco inny styl. Hyundai IONIQ 9 jest już niemal gotowy do premiery.

  • Hyundai IONIQ 7 będzie największym SUV-em w elektrycznej gamie tej marki
  • To bliźniak Kii EV9
  • Najmocniejsza wersja ma oferować około 435 KM

Robota wre. Koreańczycy nie zwalniają tempa i cały czas pracują nad nowymi modelami. Rodzina elektrycznych Ioniqów będzie rosła, a Hyundai IONIQ 7 to jej najnowszy nadchodzący członek. Co o nim wiemy?

Można śmiało powiedzieć, że Hyundai IONIQ 7 jest już niemal gotowy do premiery

Elektryk w rozmiarze extra-extra large. Tak w skrócie można opisać ten samochód. Hyundai w swojej gamie chce mieć auta elektryczne w wielu rozmiarach i idzie tutaj inną niż KIA ścieżką. Bliźniacza marka postawiła na model EV6 i EV9 na start, a teraz dokłada do nich EV5 i nadchodzące EV3.

Z kolei Hyundai zaczął od IONIQ-a 5, a później postawił na aerodynamicznego IONIQ-a 6. Tutaj też rozwój idzie zgodnie z numeracją, gdyż kolejnym samochodem w gamie jest IONIQ 7.

To nic innego jak bliźniak Kii EV9, aczkolwiek w nieco innym stylu. Przede wszystkim nadwozie, choć duże i masywne, ma zupełnie inne detale, które nawiązują do innych modeli z serii IONIQ. Przód wyróżni długa listwa z "pikselami", a do niej dołączą podłużne światła w zderzaku.

Z tyłu zaś pojawią się ogromne lampy w słupkach, również "pikselowe", które połączono z ogromnym trzecim światłem stop - okalającym tylną szybę. Ciekawy zabieg wizualny, bez wątpienia.

Co wiemy o napędzie w IONIQ-u 7?

Na rynek trafią wersje AWD i RWD. W sieci pojawił się "dokument", który zapowiada produkcyjne warianty.

Taki układ sugeruje, że pojawią się trzy wersje AWD i dwie RWD, różniące się wyposażeniem i mocą. Najsłabsze oddadzą w ręce kierowcy 218 KM, zaś najmocniejsza z napędem na cztery koła nawet 435 KM. Pojemność baterii powinna być taka sama, jak w Kii EV9, czyli wyniesie 99,8 kWh.

Takie wartości powinny zapewnić dobre osiągi i ponad 400 kilometrów zasięgu w optymalnych warunkach. Aerodynamika jest jednak kluczowa, a tutaj IONIQ 7 może mieć duże problemy ze względu na swoje gabaryty. Tym samym warto oczekiwać jednak nieco niższych wartości.

Premiera tego auta odbędzie się jeszcze w tym roku - najprawdopodobniej w ciągu najbliższych miesięcy.

Źródło: Shorts Car (YouTube)