Hyundai Kona ma teraz więcej mocy w każdej wersji. Ceny? Bez zmian!

Hyundai Kona ma teraz więcej mocy w każdej wersji. Co ciekawe te zmiany nie wpływają na ceny.

Hyundai Kona to bez wątpienia jeden z najważniejszych modeli w gamie tej marki. Mały crossover z pogranicza segmentu B i C zyskał popularność dzięki ciekawemu wyglądowi, dobremu wyposażeniu i sensownej ofercie wersji napędowych. Koreański producent wprowadza aktualizację gamy napędowej na rok 2026, która podnosi moc wszystkich dostępnych silników, nie zmieniając przy tym ani wyglądu auta, ani jego ceny.

Hyundai Kona 2026 zyskuje więcej mocy. Dlaczego? Podziękujcie normie Euro 6e-bis

Hyundai nie ogranicza się jedynie do dostosowywania oferty do wymogów homologacyjnych. Koreańczycy twierdzą, że zwiększenie mocy w każdej wersji przyciągnie też uwagę nowych klientów. Kluczowy jest także fakt, że pomimo tych zmian nie będzie tutaj korekty cenowej, co w obecnych czasach jest rzadkością.

Więcej mocy w każdym silniku. Co tu się zmieniło?

Rok modelowy 2026 zyskuje garść zmian. Każda z oferowanych jednostek napędowych zyskała dodatkowe konie mechaniczne. Bazowy silnik 1.0 T-GDI z manualną skrzynią biegów generuje teraz 115 KM, zamiast dotychczasowych 100 KM. Zmiana ta poprawia elastyczność auta i przełoży się się na lepsze osiągi w codziennej jeździe.

Hyundai Kona 2026

Dla klientów szukających wyższej mocy Hyundai przygotował również zaktualizowaną wersję silnika 1.6 T-GDI, który teraz oferuje 150 KM (wcześniej 138 KM) i jest seryjnie łączony z automatyczną skrzynią dwusprzęgłową DCT.

W ofercie pozostaje także pełna hybryda 1.6 GDI Hybrid, która zyskała 9 KM, osiągając teraz 138 KM. Takie parametry zapewniają lepsze przyspieszenie, zwłaszcza w warunkach miejskich, bez wpływu na niskie zużycie paliwa.

Wiecie, że Kona drugiej generacji powstała głównie z myślą o wersji elektrycznej?

Tak - Koreańczycy projektowali ten samochód stawiając na pierwszym miejscu wariant na prąd. To przełożyło się na kilka ciekawych cech tego modelu. Przede wszystkim pierwsze skrzypce grała tutaj aerodynamika. Rozwiązania opracowane dla wersji elektrycznej znalazły zastosowanie także w wariantach spalinowych i hybrydowych. Dzięki temu udało się ograniczyć opór powietrza i poprawić ogólną wydajność auta.

W przypadku samochodów, które łączą dwa (a tutaj nawet trzy) rodzaje napędu na jednej platformie, nie jest to oczywistością. Jak widać jednak tutaj taka strategia działała na korzyść. Sprzedaż Kony wciąż jest rewelacyjna, a dla Hyundaia ten model pozostaje jednym z kluczowych produktów.