Hyundai Staria pomieści do 11 osób, ma dwa wydania i 3,5-litrowy silnik pod maską
Hyundai Staria wreszcie został oficjalnie zaprezentowany. To kawał imponującego vana, oferującego przestronne wnętrze i świetne wyposażenie.
Hyundai Staria bez cienia wątpliwości może zostać określony "najlepiej wyglądającym vanem na rynku". Co jak co, ale Koreańczycy zaprojektowali auto o odważnej i zarazem unikalnej linii, która wpada w oko. Do tego ten sam samochód dostępny będzie w dwóch wydaniach - nieco bardziej przystępnym i topowym Premium, oferującym najwyższy standard wyposażenia. Różni je nie tylko wykończenie, ale i wygląd.
Bazowy Hyundai Staria też jest efektowny
Nie myślcie sobie, że koreańska marka efektownie narysowała tylko jeden wariant. Nic bardziej mylnego. Już standardowa Staria ma ciekawy front, choć różni się nieco zmodyfikowanym grillem i innymi lampami. To samo tyczy się tylnej części nadwozia, gdzie zastosowano światła z kolorowymi kloszami.
Deska rozdzielcza w obydwu autach będzie zbliżona wizualnie. Nawiązano tutaj do Tucsona, gdyż konsola centralna wykorzystuje dotykowy panel i ekran o przekątnej 10,25-cala. W tańszych wydaniach kokpit będzie nieco inny, przede wszystkim prostszy wizualnie.
Model Premium to wyższa szkoła jazdy
Hyundai Staria Premium detalami bardziej nawiązuje do modelu IONIQ 5, na przykład za sprawą charakterystycznych "parametrycznych" świateł przednich i tylnych w formie "pikseli". Ten wariant zyskał także inne wzory felg i kilka detali nadwozia w innych kolorach.
Co więcej, tutaj przedział pasażerski to prawdziwie luksusowa przestrzeń. Dzięki fotelom "Premium Relaxation Seats" komfort podróżowania ma być na bardzo wysokim poziomie. Posiadają one możliwość elektrycznego przesuwania i pochylania. Do tego oczywiście można je obrócić o 180 stopni i rozłożyć do "luksusowej leżanki" za pomocą jednego przycisku.
Do tego w wariancie premium dostaniemy ciekawe kolory tapicerek oraz podświetlenie ambientowe kabiny, z 64 dostępnymi kolorami. Standardowe warianty Starii także będą oferowane z kolorowymi tapicerkami, w tym z niebieską skórą.
Hyundai nie rozwodzi się póki co na temat wyposażenia
Wiemy, że Hyundai Staria ma 5,25 metra długości, 1,99 metra szerokości i rozstaw osi wynoszący 3273 mm. W kabinie będzie od 2 do 11 miejsc siedzących, przy czym ta ostatnia konfiguracja będzie dostępna wyłącznie w Korei (tam tak duże busy są bardzo popularne). W tylnym zawieszeniu samochód wykorzystuje układ wielowahaczowy, co ma znacząco poprawić komfort podróży. Popracowano też nad silnikami, aby zmniejszyć hałas i wibracje
Na pewno zainteresuje Was , jakie to będą silniki. Póki co dostępne będą dwie konstrukcje. To diesel o objętości skokowej wynoszącej 2,2-litra (generuje 177 KM) oraz... 3,5-litrowa wolnossąca V6-ka oferująca 272 KM. Silnik wysokoprężny oferowany będzie z sześciobiegowym "manualem", lub ośmiobiegową przekładnią automatyczną.
Kolejną ciekawostką jest fakt, że Staria trafi do Europy. Według niemieckiej strony marki model ten przechodzi proces homologacyjny. Na starym kontynencie oczywiście oferta będzie ograniczona do silnika diesla. Niestety w Polsce zapewne się nie pojawi ze względu na akcyzę, która wywinduje jego cenę. W rodzimym kraju samochód trafi do oferty w drugiej połowie roku.