Hyundai Tucson Plug-in z polskimi cenami. Ponad 20 tys. zł za wtyczkę

Hyundai Tucson Plug-in pojawił się w cenniku koreańskiego producenta. Większa bateria i moc wymagają dopłaty ponad 20 000 zł do zwykłej odmiany hybrydowej.

Koreańska elektryfikacja postępuje dość intensywnie. Wiadomo było, że z ofert wypadną mocne diesle. Docelowo silniki wysokoprężne w ogóle mają zniknąć z samochodów Hyundaia. W ramach tej ofensywy, nowy kompaktowy SUV otrzymał wersję "z wtyczką". Hyundai Tucson Plug-in trafił już do polskiego cennika i wyceniony został na 177 900 zł w bazowej odmianie.

Hyundai Tucson Plug-in - co i za ile?

W przeciwieństwie do modelu z tradycyjnym układem hybrydowym, Hyundai Tucson Plug-in nie będzie dostępny w bazowej wersji Modern. Linia Smart jest od "HEV-a" droższa o 24 000 zł. Jest wyposażona w wystarczający sposób: jest kamera cofania, podgrzewane fotele i kierownicza, automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, tempomat, system multimedialny z bezprzewodowym podłączeniem smartfona (i Android Auto i Apple CarPlay), system rozpoznawania znaków i parę innych drobiazgów. Tyle, że nie da się wyposażyć go lepiej - w zasadzie nie ma opcji. Dlatego warto pomyśleć o dużo lepiej wyposażonej odmianie Executive, za 188 900 zł. Na końcu jest Platinium, które importer wycenił na 196 900 zł. Tutaj pojawia się jeszcze kilka pakietów do wyboru, a na pokładzie znajdziemy między innymi audio Krell, żaluzje przeciwsłoneczne z tyłu, kamery wyświetlające obraz znajdujący się w martwym polu oraz elektryczną i bezdotykowo sterowaną klapę bagażnika.

Hyundai Tucson Plug-in

265 KM i spora bateria

Hyundai Tucson Plug-in w standardzie ma napęd na cztery koła. Sześciobiegowa skrzynia automatyczna rozdysponowuje moc pochodzącą z 265-konnego układu napędowego. Składa się z silnika 1.6 T-GDI oraz jednostki elektrycznej. Zamontowana pod podłogą bateria o pojemności 13,8 kWh ma pozwalać na przejechanie do 50 km na prądzie. Odmiana Plug-in ma akumulatory schowane pod podłogą, dysponuje więc minimalnie mniejszą przestrzenią w kabinie (ok 1 cm) oraz w bagażniku. Dostajemy 558, zamiast 616 litrów. I znacznie mniejszy bak paliwa. Znając apetyt 1.6 T-GDI na trasie, te 42 litry (52 w zwykłej hybrydzie) nie wystarczą na długo.

Hyundai Tucson, oprócz hybryd, dostępny jest z silnikiem 1.6 T-GDI o mocy 150 KM, mocniejszej wersji o mocy 180 KM oraz z dieslem 1.6, dysponującym 136 KM. Tylko mocniejszy silnik benzynowy (oprócz hybryd) ma napęd 4x4.